Direktlänk till inlägg 27 augusti 2017

Söndag med regn

Av Ia Hornesjö - 27 augusti 2017 20:14

 

Var inte ett dugg överraskad när jag vaknade av att det regnade, detta hade jag ju sett redan igår på appen, så jag hade planerat en innedag idag.

Kände mig även väldigt utsövd när när vaknade

 

Det var ju inte så konstigt, för så här många timmar brukar jag ju sällan sova.

 

Fick även känna mig nöjd med gårdagens steg.

Men nu var dagen igång och jag hade massor med planer inomhus denna dag. så efter frukost och utfodringa av hundarna så var det bara att sätta igång.

Lasse jobbade inomhus han också med att dreva runt fönsterner och snart skulle jag släppa bomen med vad jag ville ha hjälå med.

Men jag satte mig ner ett tag för att fundera och direk hade jag besök i soffan

 

Yra hon boade in sig i några filter och låg där så länge jag satt still.

Men nu måste jag få lite hjälp med att flytta möbler och jag visste ju inte hur Lasse skulle ta detta, så det var vktiigt att gå långsamt fram.

Jag började med att flytta möbler i storstugan.

 


Drog fram underslafen till bäddsoffan för skulle den flyttas så måste denna bort först, klart att Yra var med och tog plats i det som var nytt för henne.

Inga problem blev det med detta, Lasse släppte allt han höll på med och hjälpte mig med min flytt med den tunga bäddsoffan ut i den lilla hallen och den andra lilla soffan fick återigen komma in i storstugan.

Detta var faktiskt värt ett glas whisky, så vi bänkade oss framför TV:n för att kolla på SM i hästhoppning.

Sen fortsatte jag med mitt och Lasse med sitt.  Blev inte att jag var ute mycket denna dag.

När det sedan var dags för middag så stod jag vid spisen inne denna kväll. Även middagen serverades inomhus

 

Det fick bli färsk pasta med en helt underbar god köttfärssås-

Efter detta så blev det även denna dag en lite annorlunda runda på vår kvällsvandring.

Vi hittade ju inte vägen igår så vi tog bakvägen istället och jag trodde aldrig vi skulle komma fram.

Men lite bilder blev det i alla fall.

           

           

   

Gick ner förbi Tyskarnas gärde där Royne har sin husvagn. Vi visste att inte Royne var hemma för han hade tidigt på morgonen åkt till Malmö för att sedan åka till sjukhuset.

Trodde aldrig vi skulle komma fram till avtagsstigen upp mot vårt hus, tror inte att jag någonsin har tyckt att det varit så långt att gå,  Men hem kom vi och vädret var fortfarande jättefint. Ikväll blev det även bilder på sjöstugan, Göte gamla eka och vacker mossa.

Kunde inte låta bli att en e gång ta en bild på Lasses fädenäsgård.

Vädret var fint när vi kom tillbaka och klockan var bara 20,00 så vi satte oss i lampans sken och spelade lite kort innan vi bestämde oss för att inta soffan och TV;n

Klockan var bara 22,00 när jag bestämde mig för att krypa ner i sängen.

God natt

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards