Direktlänk till inlägg 30 augusti 2017

Så var det mitt i veckan igen

Av Ia Hornesjö - 30 augusti 2017 08:01

 

Efter en ganska så bra natt när jag äntligen somnade så blev det ju en hel del timmar med de som var även innan jag gick till sängs.   Stegen blev i alla fall mina 10,000 igår, ja egentligen hade det varit dryga 2000 till om jag inte hade tagit cykeln på morgonen.

I dag blir det åter en varm dag, de lovar upp till 24 grader men kanske lite åska och regn på eftermiddagen.

Opus hade en bra dag efter att han hade vilat ut unde hela förmiddagen och sedan fått i sig sin mat, så jag kände mig ganska så lugn för honom.. När vi skulle ta vår kvällspromenad blev han jättelycklig och ville följa med så jag satte på honom kopplet, men jag tror att han trodde att vi skulle åka bil för när vi sedan kom utanför tomten så ville han inte följa med

Dagen började i alla fall med en stor sol och jag tog efter att hundarna hade fått sitt morgonmål med mig Opus upp till alveret. Ska väl inte säga att han travade på, men han gjorde sina behov och så fick han gå i sin takt. Såg att grannen var ute så jag gick fram till muren och så stod vi och pratade en lång stund och Opus var hur med på att bli matat under den tiden med godis som jag hade i fickan.  Kom på att jag hade satt på potatis innan jag gick så nu var det nog dags att gå hem och kolla om det fanns något kvar i kastrullen.  Jo då, potatisen var precis färdigkokt och jag kunde påbörja min tänka middagsmat . Stekte en massa fläskfärs med mycket kryddor, buljong och krossade tomater, det fick stå och puttra ett bra tag för att alla kryddorna skulle sätta sig ordenligt innan jag förberedde allt för ugnen.  Så ikväll blir det en köttfärsgrotta.

 

Lasse hade börjat med lite trimning på Qling (igen) men det började regna när han stod ute, så han fick flytta in.  Men inte hade det behövt för det kom som vanligt bara några droppar.

Lasse ville in till brädgården för att kolla efter foder till vår köksingång, men hittade inget som vi ville ha, så vi tog istället en tur upp till Böda för att träffa cockervänner.

   

Att sommaren är slut kan man se här på Böda camping, de flesta som nu finns där är utställare till helgens stora utställning.

 Vi gick helt fel denna dag när vi skulle besöka vänner på campingen för att få se deras nya lilla valp. Gick helt rätt först men hittade inte så vi gick åt andara hållet. När vi sen var på väg tillbaka mot parkeringen så hörde Suss av sig och talade om var de bodde. Vi var då så trötta efter alla steg vi hade gått så vi stannade och köpte varsin glass innan vi fortsatte.

Väl framme blev vi bjudna på fika och så det vi var där för få se det nya lilla yrvädret. Så söt precis som sin mamma Moa och även deras fina golden som är så trevlig.

Vi hade besämt oss för att åka dit utan hundar, men Qling är ju ingen hund och tror att han alltid ska få vara med oss, så när han satt vid bilen innan vi hade hunnit dit så fick han som vanligt följa med.

   

Vilken lycka tyckte Qling, det fanns en massa hundleksaker som han gick runt med och så provade han alla deras soffor och sängar innan han intog en given plats vid fikabordet.

Nu är han ju så snäll så det är svårt att bli arg på denna kille.

Ville ha lite bilder på hundarna men att få lilla Greta med på bild var inte det lättaste

       

att sitta brevid Qling var jätteläskigt tyckte hon.

Upptäcke att klockan helt plötsligt var 16,00 och våra hundar där hemma var nog hungriga så det var bara att lyfta på baken och åka hem.

Det hade väl inte gått någon större nöd på dem och det var bara glada att nu få sin mat.

Även jag var jättehungrig och kände att jag inte skulle klara väntan till efter halv 7 innan jag fick något i magen, så jag gjorde iordning vår mat direkt så att vi redan vid halv 6 tiden kunde få äta.

 

Ja att jag var hungrig kan nog bilden berätta. Hann inte ens ta en bild av maten innan den var slut på tallriken, men jag lovar att det var hur gott som helst.

Sen var det bara för mig att slå mig ner framför TV:n för att invänta Glamour.

Tror inte att jag kommer att hinna med så mycker med denna afton och promenade har vi fått så det räcker denna dag.  Så jag stänger redan nu ner min blogg.

Ia 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards