Direktlänk till inlägg 2 september 2017

Lördag med besök och söndag med utställning

Av Ia Hornesjö - 2 september 2017 22:32

Dagen började bra med solsken

Hade lite på agendan innan vårt besök/nattgäst skulle anlända vid 12-13 tiden.

Hann med en promenad till postlådan. lite fintrim på hundarna  innan Sofie kom.

När hon anlände tillsammans med sin fina hund Doglas så gjorde jag några våffor till fikat.

Sen blev den snack och lite annat fram tills vi vid 16-tiden åkte till Böda för att sätta upp tält och snacka lite med folk.

Regnet både hängde i luften och visade sig.

Men vi skulle grilla denna kväll, det var redan bestämt och vädret var inte sämre än att vi kunde sitta ute  och äta.

     

Mycket snack blev det och kvällen led inte mot sitt slut förrän vid 22,30 tiden då vi hade varit med om både åska och regn och massa småkaniner som Doglas var ute och jagade.

 

Himlen var vacker och vi hoppades på att detta skulle fortsätta under söndagen.

Kröp i säng vid 24-tiden och tror nog att jag somnade rätt fort.

Söndagsmorgonen började med regn, eller regnat hade det gjort mest hela natten och prognosen för denna dag var allt annat än bra.

Lasse skulle skjutsa grannen till bussen på morgonen, han skulle hämta henne klockan 07,00 så jag och Sofie började innan han kom tillbaka med att fika och äta en lätt frukost.

Vi halv 9-tiden for vi iväg till utställningen, vädret var bättre än vänat och tummarna hölls för uppehåll.

Väl framme vid Böda så kom regnet igen, men inga skyfall utan det räckte med ett paraply.

Själva tävlingen började klockan 10,00 och först ut var juniorhanarna och även Sofies Doglas. Jag tyckte han var superfin men han fick idag nöja sig med exellent och en 3:e placering.

Snart var det dax fär vår först hund att komma ut på plan och det var Qling som tillsammans med en till hane skulle tävla.

       

Qling blev placerad som 2:a med Ck och var därmed även med i en relativ stor hanhundsgrupp, men fick ingen placering. Men Lasse var supernöjd med CK 

 

Qling fick en toppenkritik.

 

Så var det snart dag för våra tikar och vår Yra skulle ut i öppenklassringen. Idag var hon jätteglad med viftande svans och rörde sig bra i ringen, men föll inte riktigt i domaren smak på grund av lite löst halsskinn

  

Men jag var nöjd med hennes kritik som både visade på bra kropp och bra rörelser.

Så var det snart dax för veterantikarna och det var idag 3 snygga tikar. Men Olga är i alla fall oftast ett säker kort och det kunde gå hur som helst denna dag.

Men vi tog hem segern och Olga blev 1:a med Ck som då resulterade i en platsbland bästa tik och det var som vanligt många fina tkar med.

Kände pulsen öka när jag placerades som 2:a bästa tik och med 
Cert, nu visste jag ju vad som vänade, henne Championat.

       

Ja nog var jag glad.  Nu var det bara en sak kvar denna dag och det var bästa veteran.

Hanen som hon skulle möta var en snygg Line Sam hane som hon även hade mött två gånger tidigare och förlorat mot, så blev det även denna dag och hon fick nöja sig med att bli BIM-veteran.

 

 

En nöjd matte med nöjd hund .  

Precis när vi lämnade ringen så öppnade sig himlen, men vad gjorde det, vi var klara och hade haft en toppen dag.

När vi kom hem så blev det att plockar ur bilen och slå oss ner med ett glas vin.

La mig sedan en timme och vilade innan jag satte igång med att förbereda vår enkla middag som blev varsin liten pizzabit med sallad.

   

Hade även för rätt länge sedan fått en flaska Cava av grannarna och vad passade inte bättre än att fira dagen Championat med just detta sprudlande vin.

Så var även denna helg slut och imorgon börjar en ny vecka.

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards