Direktlänk till inlägg 5 september 2017

Tisdag och lite halvdant väder

Av Ia Hornesjö - 5 september 2017 09:26

Inatt har det inte varit lätt att få bort Qling från sängen, han bara gjorde sig tung så fort jag skulle lyfta bort honom från min huvudkudde.

Det var bara för mig att vända om och lägga huvudet neråt och fötterna på kudden.

Lasse vaknade före mig och såg hur rolig Qling såg ut när han skulle skulle ge mig en morgonpuss och det bara var fötter han såg. Han krafsade bort täcket för att hitta mitt ansikte och blev jätteglad när jag sa "här är jag".. 

 

Fick i alla fall 3,5 timmes sömn så jag ska inte klaga. 

Upp som vanligt och lagade frukost och åt innan våra hundar fick sin mat.

Sen bestämde jag mig för att ta en promenad till brevlådan för att hämta ölandsbladet.

Qling stod redan vid grinden och talade om att han ville följa med så det var bara att göra som han ville.

Som alltid denna årstid så är man helt alena på promenaden. Idag hade vissa träd släppt sina löv så det fanns gott av den varan tillsammans med alla sniglar på vägen.

   

Qling är allert som vanligt med sin viftande svans och fort ska det gå när han vet vad som väntas.

   

Det är svårt att stå stilla när han äntligen (som han tycker) har fått tidningen i mun, nu ska det gå fort hem för att visa upp sig för de andra.


  Fort går det och jag ska erkänna att det inte är en sån behaglig promenadtakt för mig, men jag hänger med i alla fall.

När vi kom tillbaka så möttes vi av alla de andra hundarna som direkt måste läxa upp Qling, tror säkert att han har gjort något dumt.

Ja nu var det dax för oss att röra på fläsket och ta en tur först upp till Byrum för att plocka sten

 

        

Innan vi kom ner till stranden och påbörja vårt letande efter fina stenar så ville jag ta lite bilder

     


Lasse fick bära och kånka på alla tunga stenar som jag ville ha, kunde inte heller motstå en liten orchide på vägen tillbaka till bilen.

Där efter gick färden till återvinningen för att bli av med lite glas, papper och kartonger.

Sen efter detta blev det ett besök på Ica och sen direkt till kyrkan för att göra lite fint med stenarna

   

Den stora graven hade han som sköter gravarna satt en liten rosplanta på och den ville vi ju inte förstöra, så denfick sitta kvar när vi planterade lite kärleksört innan vi lade dit stenarna.  Vi var i alla fall rätt nöjda med vårt arbete.

Sen direkt till brädgården för att köpa färg och lister. När vi var där så säger jag att vi kan nog åka bort en sväng till Kupan och kolla om de har någon snygg bård som jag kan sätta upp i hallen innan vi orkar sätta upp taklister. Sagt och gjort, men tyvärr fanns det bara en rulle och kanske inte precis det mönster jag ville ha, men vad får man  för 5 kronor.  

 

Hem och jag satte igång så fort vi kom hem med mitt och Lasse med sitt.

Att sätta upp en bård på 10 meter tar inte så lång tid med hjälp av lite knappnålar. så jag blev rätt nöjd med denna.

Lasse däremot höll på i flera timmar med att sätta lister runt fönster.

Hamnade framför TV:n och kollade på en film från 1943, brukar inte gilla gamla svenska filmer men den här var bra och hade ett budskap som jag gillade.

Något att stoppa i munnen hade vi inte hunnit med under hela dagen så när Lasse stöp i säng för en lite vila så satte jag igång med middagen.

I dag fick det bli pasta och ett par spett som jag hade i frysen

   

Klart som korvspad att vi satt inne denna dag och åt.

Sen gick kvällen i rasande fart framför TV:n.

Nu har jag sett på Bigges loser och får väl se om jag orkar något mer innan jag går och lägger mig.

God natt

 

Ia

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards