Alla inlägg den 9 september 2017

Av Ia Hornesjö - 9 september 2017 08:29

I natt satt den där jäkla hostan igång igen.

I nästan 2 timmar höll den mig vaken, nu får det bli ett slut snart på denna som har förföljt mig många veckor denna sommar.

 

Även denna dag blev det en tur till återvinningen för att kasta det vi glömt ta med oss på torsdagen. Vädret var så där, kom några regnstänk då och då men inte värre än att Lasse kunde fortsätta med gräsklippning och jag vara ute och plocka med lite annat.

   

Att gå oc plocka på tomten ger mig energi bland alla vilda vackra blommor vi har på denna naturtomt. 

Men de äckliga svamparna skulle jag gärna vara utan

     

Har väl lite tur att de flesta växer vid vår parkering på tomten.

Hade bestämt med Royne att det skulle bli en pokerkväll och då ville jag även bjuda honom på lite mat i all enkelhet. Gjorde en störtdykning i frysen och hittade 2 stora fina kycklingfileer. Hade både champinjoner, bacon, grädde, lök mm hemma så det fick bli en kycklinggryta som fick stå och puttra en hel del för att få fram alla goda kryddor som jag hade lagt i.

Hade bestämt med Royne klockan 17,00, för då hade jag en timme på mig att äta innan mitt Glamour skulle börja.



      Alla hundarna blev så glada när Royne klev innanför grinden, till och med Opus blev lycklig och sprang fram för att hälsa. Men mest lyckliga blev nog Olga och Qling och hade svårt att slita sig från Royne när han satte sig ner i soffan.

      Maten blev jättegod och den härliga ölandspotatisen satte extra piff på maten.

Tyvärr blev bilderna mindre bra, vet inte vad som hände med mobilen men det mesta blev suddigt.

När klockan närmade sig 21,00 så var det becksvart ute, men Royne har ju inte så långt ner till sin husvagn i skogen och han hade bilen med sig som fick lysa upp vägen hem för honom.

 

Det blev inte alls mycket TV-tittande för mig innan jag somnade i soffhörnan.

Hoppas få sova i natt utan någon hosta.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards