Alla inlägg under september 2017

Av Ia Hornesjö - 1 september 2017 08:39

Inatt fick jag i alla fall sova. Vaknade första gången klockan 3,58 då jag var upp på toa. Hundarna måste även de ha varit trötta för min huvudkudde var tom när jag kom tillbaka, något som den inte brukar vara för så fort jag eller Lasse stiger ur sängen så intar både Yra och Qling vår kudde.

Somnade om direkt och vaknade inte förren klockan var 07,15.


 

Att få sova 5 timmar en natt är inte så vanligt, så det var en härlig känsla att denna morgon se det i skrift.  Stegen igår kan vi glömma.  Vädret var bra och de lovar nu att det även i morgon ska bli så, men sen till vår utställningsdag är de 90% risk för regn och blåst.  Ja ja, men kan inte göra så mycket åt väder och vind, men ska väl erkänna att det känns för jäkligt om det nu blir så. 

Dagen började med att jag tog med mig Yra till postlådan, hade inte varit dit igår och kanske vi hade någon post som skulle hämtas. Det fanns det så Yra fick vara budbärare hem och det gillar hon.

Lasse jobbade på inne och jag gjorde lite smätt utomhus.

Vid 2 tiden åkte vi in för att handla lite räkor mm.

Hem och jag kokade lag och la min räkor i denna någon timme innan jag satte på röken.

Någon lunch hade vi inte hunnit med men nu satte vi oss ner med en liten drink och några kex.

Skulle ha badat hundarna men det blev bara lite finslip på dem  Qling kan man i alla fall inte bada förrän sent dagen innan en utställning, så allt får vänta tills i morgon.

Dagen fllöt fram och när klockan var närmare 19 så satte vi oss ute för att njuta av lite rökta räkor.

 


Lasse var lite osäker på om han ville sitta ute, tyckte det var kallt, men 19 grader tyckte jag nog att vi skulle tåla att sitta ute i och så fick det bli.

     

Lite sånt som hör räkorna till blev det.

Promenaden fick utebli även denna kväll, ingen av oss hade lust att gå, så det blev att bänka oss framför TV:n och se Fångarna på slottet.

Jag var jättetrött denna kväll och kände att det var bättre att krypa ner i sängen än att somna framför TV.

Ia

Av Ia Hornesjö - 1 september 2017 07:35

Att stiga upp efter denna natt kändes inget vidare.  Fick en hostattack som höll i sig över 2 timmar, trodde jag skulle galen, somnade inte förren vid 2 tiden och sedan detta.

 

Det  blev i alla fall nästan 2,5 timmes sömn  eftersom jag sedan sov till klockan var halv 8. Stegen var nog de mesta när vi sprang runt och letade efter huset på Böda camping.  Vädret var bra redan på morgonen och det skulle bli ännu bättre under dagen.

Vi jobbade på en hel del inomhus även denna dag och så var det lite trim och kloklippning för hundarna.

Lasse var sugen på lunch denna dag innan vi skulle ta en tur upp till Högby

     

Det blev på resterna från gårdagen och idag var det ännu godare

Varför vi skulle till Högby kyrka idag var mest för att jag ville se att blommorna som vi planterat fanns kvar.

 

Men det var än en gång helt sönderkört framför stenen.

Fick tag på en vaktmästare, en trevlig kille som vi framförde vår klagan till och han sa direkt när han såg detta att det måste ha blivit ett misstag och de har fått i uppgift att det ska klippas.

Men man klipper väl inte bort enbuskar och rosor. Nu skulle han i alla fall åtgärda detta och sätta tillbaka rampen så vi ska kunna ha våra blommor kvar.

 

Framför Götes fanns det i alla fall lite torra blommor.  Var som vanligt in i kyrkan och tände ljus och passade på att tänka på våra vänner på andra sidan.

Det blev en tur in på Ica för jag skulle köpa potaits, hade lovat Royne rårakor och trodde att han skulle komma tillbaka som igår. Men fick sen ett sms att vi inte hinner ses mer i sommar för han måste invänta provsvar från läkare.

Hem och vi fortsatte med att jobba.  Vädret var hemskt, de var en sån hetta och svetten bara rann på mig så fort jag rörde mig.

 

Snart orkade inte Lasse jobba mer utan ville ha sin vila. jag satte mig själv i halvskugga och tror nog att jag slumrade till ett litet tag. Alla hundarna låg runt mig och slappade även de.

Alla våra dörrar stod öppna hela dagen eftersom Lasse sprang fram och tillbaka med bräder och verktyg. När han skulle lägga sig och vila så la han sina hörselskydd på golvet och det märkte ju Qling direkt , så dessa fick vingar och jag såg hur han snabbt försvann under huset med dessa.

Ingen av oss kände för någon middag denna dag så jag föreslog att vi bara skulle äta varma mackor och detta förslag antogs.

Så efter mitt TV tittande och lite till så satte vi oss båda framför TV:n och smaskade i oss maskor

 

Tänk att detta kan vara så gott.

Sen tog jag med mig Qling ut och bad honom söka Lasses hörselskydd. han sprang direkt in under huset och kom fram med ett gosedjur, jag skickade in honom igen och då kom han med hörselskydden, men stack iväg in igen med dessa i mun.  Fick göra ett nytt försök och då hade jag ost i handen så vi bytte när han kom nästa gång.

Klockan 22,00 kröp jag ner i sängen och bestämde mig för att sova direkt.

Ia

 

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards