Alla inlägg den 26 juni 2018

Av Ia Hornesjö - 26 juni 2018 22:45

Så var första natten avklarad

  och den såg rätt skaplig ut. Sov i alla fall mycket bättre i denna säng en den som är i Stockholm. Stegen blev också bra under gårdagen fast jag satt så mycket i bilen   men det blev en del spring både på tomten och inomhus och så även promenaden fram och tillbaka till brevlådan.

Vi kom igång tidigt och vädret såg bra ut       och varmt var det redan klockan 6.

Vad jag längtade efter att äntligen få sitta ute och äta frukosten     den såg ut som hemma men idag åt jag lite mer än vad jag brukar.

När frukosten var klar så tog jag med mig Yra till brevlådan. Träffade flera grannar som även de hade kommit bara för någon dag sedan.  Fick reda på lite nyheter.

Lasse jobbade med tomten och jag tog i tu med att plocka fram alla tunga utemöbler och natruligtvis var hundarna med mig   allt som jag kastade utan tog hundarna i besittning. Nemo tog den upp och ner vända hundkorgen och la sig att sova ..

Nu hade vi ett till projekt denna dag och det var att gå ner till Mona och sätta på hennes ky och frys.  Hon kommer om en vecka och då blir det lite att göra för det var fullt med en massa skräp som mössen hade bitit sönder. Men detta får hon ta själv.

Vår diskmaskin började som vanligt att läcka när vi satt på vattnet så jag hade att göra i vårt eget hus, men i morgon kommer rörmokaren och byter rör och slang så kanske vi kan slippa detta.

Vid 13.00 tiden blev vi uppbjudna på skumpa och mackor hos grannen. De ville ingviga deras nyta utbyggnad på lillstugan. Det var så snyggt och blev ett helt annat hus med både kök och ett stor härligt tvätt/duschrum, vardagsrum och sovrum.

        Gurkan på den första bilden fick vi från deras egenodlade, det var den första gurkan som de tog och vi fick äran att äta upp den.  Deras ena lilla hund vill precis som våra alltid vara med och är så kelig.Klockan han bli nästan 17,00 innan vi kom hem och då var det dags att ge våra hundar mat.

Vår middag fick bli en repris från gårdagen efter som vi bara åt upp hälften av det jag köpte igår   och idag fick det även bli den nyskördade gurkan.

Efter middagen så skulle jag ner till en annan granne och lämna in ett papper  som jag hade skrivit. Jag är revisor och jag visste att han hade fått hem pärmen som skulle läsas igenom, något som han redan hade gjort, så i år blir det mindre jobb för mig.

Mötte en annan granne som ville komma över till oss i morgon och ta en drink. 

Det kommer att bli en snabb vistelse för dem för han som ska laga vår läckande kran kommer också i  morgon eftermiddag.  När vi kom hem ville Lasse ha jordgubbar som han gick in och gjorde i ordning   och så satte vi oss ute tills Skansenkvällen började.  När denna var slut så hoppade jag in i duschen och sedan fortsatte jag att kolla på Morden i Midsommer.

Nu har klockan hunnit bli 23.10 och jag ska försöka lägga mig ner och sova några timmar, men egentligen är jag så pigg så att jag skulle kunna hitta på något helt annat.

Men det är en dag i morgon också.

God natt 

Ia

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards