Alla inlägg den 27 juni 2018

Av Ia Hornesjö - 27 juni 2018 07:15

Så har vi sovit här i 2 nätter och jag tyckte jag hade sovit jättebra, visst tog det ett tag innan jag somnade, men blev ändå förvånad när jag kollade på appen, trodde att jag hade sovit många flera djuptimmar.  


Stegen igår blev desto bättre   och hade jag bara sprungit ett var runt tomten innan jag lagt mig så hade jag haft 15,000 steg.

Morgon bjöd inte på någon sol, men det var rätt varmt ute när vi vid 7 tiden släppte ut hundarna. Vi satt faktiskt inne och åt för sedan ville jag städa.  Det där med att städa när vi kommer hit efter vintern känns som det aldrig tar slut och det är inte så att jag lämar huset ostädad, så jag undrar vilka det är som är här och dammar ner.

Höll på i flera timmar inne och jag var helt slut när jag var färdig (eller färdig är jag inte, för så fort jag vrider på huvudet så ser jag något nytt som behöver städas)

Den där morgonpromenaden som jag skulle ta, den uteblev för jag satte mig i en solstol och bara pustade ut.

Hade lite mer på agendan idag, först skulle Danne komma någon gång på eftermiddagen för att kolla på diskmaskinsanslutningen, sen hade en granne bjudit in sig och hennes man själv vid 18.00 tiden, så jag kände att något ville jag väl bjuda på och så skulle Tom komma med pärmen.  

Skrev en matlista för jag kände att det var lika bra att handla hem ordentligt denna dag, hade även skrivit upp lite extra saker som jag skulle göra lite snittar på tills de grannar som bjudit in sig själva skulle komma.  

Ville ha nya vaxdukar till alla in bord så det var vi in till Snäckan och köpte. Det fick bli lite färgglada i år.

In till Ica i Löttorp, men där sket det sig direkt, alla hyllar där det fanns det som jag skulle ha gapade tomma, så det var bara att vända om och bege oss till Böda istället.

 


Där fanns allt jag skulle ha utom tunnbröd, men tog då istället Tortillabröd.

När vi sedan kom hem igen så kunde dagen börja, men jag satte mig ner ett tag och tog lite bilder.          på en fin fjäril som slagit sig ner på en stol.

Kom på att jag var tvungen att göra snittarna redan nu, visste ju inte om köket skulle bli stängt när Danne kom.

Gjorde snittarna och bjöd sedan Lasse på ett glas vin och ett smakprov

   


Helt plötsligt dyker maken till den granne som bjudit in sig och säger att det går inte alls att komma då för han måste se även en match som börjar klockan 20,00, så han bekladade att hans fru hade tagit eget intiativ.

Precis därefter kom Danne och det gick fort , för idag så fungerade allt utan att det kom något vatten och han trodde på det jag hela tiden har sagt att kopplingen torkar under vintern och måste bli fuktig för att inte läcka.

Klockan 16,00 var det dax för Sverige att visa vad de kunde. Lasse kom med varsin öl och det smakade bra i värmen     

Det blev en härlig match och Sverige vann.

Efter detta tog vi ett par hundar med oss och gick till brevlådan för att kolla om det kommit någon post. Sedan hem igen för att egentligen laga en middag, men snittarna  fanns ju kvar så vi tog dessa själva  , När vi satt där ute och åt dessa så var den en jättefin fågel som satt högt upp i en enbuske      tyvärr så vet jag inte vad det var för fågel.

Någon Tom dök aldrig upp, så dagen blev lite annorlunda än vad jag hade väntat mig på morgonen.

Nu är klockan halv 9 och jag tänker stänga igen min blogg för denna dag.

Ia

 


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards