Direktlänk till inlägg 29 juni 2018

Fredag

Av Ia Hornesjö - 29 juni 2018 06:39

Det blåser i träa idag

 

Vaknade till lite i natt och undrade om det regnade, hörde att det var något som slog utanför fönstret, men det var blåsten och i morse var det inte mycket kvar på sina platser som vi lämnat ute igår.  Men solen skiner och värmen består, fast de lovar inte alls så varmt under dagen som under gårdagens hetaste timmar.

Igår blev det en del steg igen   och det känns bra. Sovit har jag gjort också   om lite sämre än onsdagsnatten, men bara ett uppvaknande och det känns helt underbart. 

Frukosten fick bli inomhus denna tidiga morgon, mest för att det blåste så mycket.

Lasse jobbade lite och jag slöade innan vi skulle till återvinningen

          där det inte var så mycket folk denna fredag, allt gick fort och smärtfritt. Fortsatte upp till Valles där jag handlade lite till köket, sedan en tur även upp till Byxelkrok där vi direkt blev anfallna av arga fiskmåsar som hade sin ungar på marken.

Det blev bara en snabb tur runt kroken innan vi fortsatte mot Löttorp för att handla lite.

En tur in till  Högby kyrka för att kolla om det var okej på gravarna      kanske inte så snyggt, men inte heller fult. så det får vara ett tag innan vi sätter nya blommor

Hem och åt vår lunch som vanligt bestod av Yoggi.

Sen började jag med ett jättejobb och det var att först dammsuga ur allt vatten ur poolen och sedan skura den,  men när det var klart så satt vi på vattnet för att i alla fall fyll på med de 3 kubik vi får   Kanske inte blev helt ren, men om det blir vatten helt upp så kommer detta att snyggas till.

Detta tog tydligen på krafterna för jag somnade i en solstol och vaknade av att Lasse frågade om det inte var dags att ge hundarna mat för nu var klockan 16.50.  Jag som aldrig brukar somna hade inte hört ett dugg av vad Lasse hade jobbat med.

Det blev sedan en tur till brevlådan efter att hundarna fått sin mat och idag var det Nemo som fick lite egentid med oss                något som jag tror att han uppskattade.

 På vägen hem tog vi en tur ner mot Monas ställe   för att kolla så det hade blivit kallt i hennes frys och kyl.  Tunnorna som vi hade ställt fram ifall det skulle komma lite regn hade vinden tagit så det var inte alls på plats.

Hem och så fyllde Lasse upp hundarnas lilla balja igen   och Nemo var direkt framme för att kolla om det fanns något att apportera.

Sen var det middag och vi skulle även idag bara ta det lilla enkla så det blev rester på potatisen och så varsin hamburgare på grillen     

Vi slappade lite ute, men vid 20-tiden gick vi in för att kolla om det fanns något att se på TV.  Lasse gjorde varsin Irisch    och jag åt upp alla ostbågar som fanns kvar.  

Så mycket mer har det inte hänt och kommer inte att hända idag så jag avslutar bloggen.   I morgon blir  det vår första marknad för året.

Ia

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards