Alla inlägg den 3 juli 2018

Av Ia Hornesjö - 3 juli 2018 08:47

Idag var det varmare än gårdagen morgon

 

Trodde att jag skulle sova bättre men nästan en hel timme låg jag vaken och småhostade, men somnade om och sov så där men ganska så bra   Blev i alla fall en massa timmar i sängen.

Gårdagens steg fick jag vara nöjd med   och fick även en belöning för de 8 dagar i följd som jag hade klart under juni.

Idag tog jag med mig Yra till postlådan, egentligen hade jag tänkt ta Nemo, men kände att  Yra blev så ledsen igår så idag skulle hon få hämta tidningen.      något som hon uppskattade.

Väl hemma igen så satte jag mig ner och läste    innan vi åkte in till Löttorp, hade fått deras blad och det fanns en hel del med veckans pris som jag ville köpa hem. 

Det var bra väder och lagom värme för hundarna som idag var mer allerta än vad de varit de varmaste dagarna       


Det blev även Yoggi till lunch idag också och en macka till Lasse.

Plockade lite ogräs på tomten och Lasse jobbade som vanligt med hans projekt.

Idag var det ju även fotboll som vi bara måste se. Jag laddade upp med en massa vattenmelon till mig, Lasse tog ostkex och något att dricka. 

       Det blev härliga timmar framför TV:n och medan matchen höll på så satte jag på middagsmaten och den fick sköta sig själv. Hade tänkt grilla men det kändes så bra att bara ta grytan från spisen och sätta oss ner att äta       vår cabornara.

Sen ville jag ut och röra mig så det blev en liten promenad för att få ner maten i magen.

Väl hemma satte Lasse igång igen och snickra och hundarna fick spelet och gick på upptäckarfärd efter att ha hittat något under en brädhög. Vet att det brukar finnas kopparormar där under, men man vet ju aldrig var det är och är lite rädd för att det ska vara huggorm.


 
 
 
   Bada ville de göra efter allt spring, men det fanns bara smutsigt vatten i karet.

Efter att ha varit ute ett tag så gick jag in och satte mig och kollade på Skansenkväll som var jättebra,. Många härliga artister denna kväll.

Såg sedan lite på matchen för att få veta vilka som Sverige ska möta och det blev England.

Klockan hade nu hunnit bli 23 och jag bestämde mig för att skriva denna blogg på morgonen i stället.

God natt

Ia 


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards