Alla inlägg den 4 juli 2018

Av Ia Hornesjö - 4 juli 2018 07:20

 

Varmt redan klockan 6 på morgonen

Natten blev så där, vet att jag har varit i dvala flera gånger   men tydligen inte vaken så mycket. Stegen blev bra även igår   och fortsätter det så här så lär det bli en belöning.  

Ingen tidning att hämta idag så det blev istället bara en promenad.

 

Hem och satte mig och sträckläste klart min bok.

Efter detta fick jag för mig att flytta en tung jordsäck från planteringen till rosenbusen    Har rensat lite i min lilla rabatt och efter stödvattning så har det tagit sig lite,    Rosen ser helt död ut, men även den har efter stödvattning fått några nya blad    tog en barnvagn till hjälp, men jisses vad tung den var, när jag äntligen hade fått den på plats och öppnat säcken så var det bara som lera, så undra på att den var tung. Fick i alla fall ut en del, men resten får jag be Lasse om hjälp med för det kändes i min nacke efter detta släpande.

Det var varmt och skönt och jag längtade efter att ha en madrass eller stol att sitta/ligga på i poolen, men har ju bara massa stora leksaker här nere. Vi har pratat om att åka till Kalmar och jag hade då tänkt kolla på Jula och Rusta vad de har, men kunde inte vänta så det fick bli en tur upp till Böda Sågen och den enda som såg ut att vara något så när nära det jag ville ha, den tog jag.

En tur sedan till macken för att tanka bilen och då satt jag och lekte med mobilen och hittade en app    som jag måste prova. Ingen Ica idag och det kändes skönt att veta att mat fanns det hemma

Sedan hem och Lasse fick pumpa upp min madrass. Förankrade den med ett långt snöre, för man vet aldrig när det börjar blåsa och då lär den nog få vingar

    madrassen såg gedigen ut och den skulle tåla upp till 100 kg, så nu skulle jag lägga mig tillrätta och bara njuta någon timme, var tanken. Men den vek sig på mitten när jag skulle lägga mig med mina 63 kilon och när jag äntligen hade hittat en bra ställning så var den inte ett dugg skön, men jag stod ut i ca 30 minuter i alla fall innan jag helt dygnsur satte mig i en solstol i stället.

 

Lasse jobbade på som vanligt med sitt och nog kändes det slött för mig att sitta bara och se på, men det finns inget annat att göra

 

Gick in och kollade vad vi kunde tänka oss för mat, tog med mig potatisen ut och satte mig att skrapa denna för hand.

Frågade Lasse om han skulle ha en eller 2 hamburgare till middagen och fick till svar att han alltid äter bara en, så det fick bli en var och det räckte gott och väl     med en massa god ölandspotatis och vitlökssmör.

Sen blev det som vanligt en promenad till postlådan, men jag var inte nöjd efter denna utan ville gå mer, så jag tog sedan en ensampromis och mötte då en granne som frågade om jag alltid var ute och gick.

Hem och så satte vi oss ute till klockan var nästan 21,00 och spelade lite kort.

Kvällen blev som vanligt inte så lång innan vi båda sov i varsin fotölj, sofforna hade hundarna beslagtagit denna afton.

Så nu är det bara att förbereda mig för sängen.

Ia

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards