Alla inlägg den 6 juli 2018

Av Ia Hornesjö - 6 juli 2018 21:05

Vakande vid 5 tiden som van   ligt men somnade om igen och nästa gång jag vakande var klockan redan 07.10   men natten såg rätt bra ut, inga vakentider.

Sen var det appen med stegen som jag ville se och visst visste jag att jag hade lyckats kommaöver 10,000 steg och det blev det   med råge.  Vädret då, det var varmt redan när jag steg ur sängen och jag ställde mig i duschen för jag var så svettig   visst var det varmt, redan 18 grader och varmare skulle det bli.

Ingen tidning att hämta denna mogon så jag tog tag i poolen. försökte hitta ett knep att kunnda sitta där och läsa, men det gick inte med denna madrass, så jag satte mig i en stol istället och sträckläste klart boken.

Det blev i alla fall att jag var nere i poolen flera gånger bara för att svalka mig, om man nu kan säga att man blir sval av 26 grader värmre i denna lilla pool.

Lasse jobbade inomhus idag i lilla boden. städade och gjorde det mer pratktisk.

Det enda vi behövde från Ica var Yoggi  och en grappe, men det blev även en bit kassler för den såg så fin ut.

Hem igen och poolen för mig och städa klart för Lasse.

Fick ett samtal från Elisabeth i Kalmar och vi blev sittande nästan i en timme och snackade. hade inte en granne till henne kommit på besök så hade vi nog suttit och gaddat ännu.

Fattade inte att tiden gick så fort idag, men helt plötsligt så alamerade hundarna för mat och jag kollade på klockan och  den var nästan 16,00.

Nu ville Lasse ta sig en timmes sovstund och jag tog med mig Qling till brevlådan.

Hem igen och jag ställde mig vid spisen för att förbereda vår middag.

I dag hade vi bestämt oss för att bara äta vegomat   Hade köpt 2 fina kronärtskockor när vi var till Borgholm igår och nu kände jag mig så sugen.

        , men kokade ändå lite potatis och färsk morot till denna som sedan serverades med mycket vitlökssmör och citron.  Det var så gott och det var så längesedan vi åt detta.

Så blev det även dags för jordgubbarna som vi köpte igår   men de var så sura, men med lite socker och grädde så gick de ner.

Vi tog ett parti med kort och sedan tog jag hand om disken och även plockade in alla tvätt som Lasse hade tvättat och hängt på sträcket.  De lovar ju lite regn i morgon, så lika bra att plocka in allt som vi inte vill ha blött.

Nu är klockan 22,30 och vi har fortfarande inte gått in, men kommer att göra det inom kort och kanse det blir någon film.

Men jag lägger ner min blogg för kvällen och stänger av datorn nu.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards