Alla inlägg den 7 juli 2018

Av Ia Hornesjö - 7 juli 2018 12:04

Äntligen kom det efterlängtade regnet.

 

Sov så skönt denna natt och efter att ha varit upp en sväng vid 6 tiden så somnade jag om till klockan var nästan halv 8.   Allt såg ut som jag trodde.

Var lite nyfiken på mina steg, visst tog jag ett par extra promenader, fast jag tyckte att jag hade varit stilla mycket eftersom det var så varmt, men   appen visade att jag hade lyckats även denna dag, så nu har jag 3 dagar på mig denna månad att lyckas med att få en bonus.  Tyvärr så måste de komma i rad, så inte ett misslyckande nu får det bli innan tisdag.

Efter vår frukost, som blev lite sin så tog jag med mig Yra till postlådan, idag iförd både stövlar och regnjacka och Yra fick inte bära tidningen för jag ville ha den med mig hem i torrt tillstånd.   Det var mysigt att gå där i regnet och jag kunde inte låta bli att leka lite med mobilen.   Bakom regnmolnen finns solen.

Hem och så lastade vi bilen för att ta en sväng upp till Böda och kasta lite sopor. På hemvägen ville Lasse in till Röda korset och jag hängde med. Idag hade han lite tur för de tog 10 kr för alla kläder och han var ute efter en långärmad tröja. Jag hittade ett helt nytt par korta snickarbyxor från Jula, men tänkte lite fel när jag såg storleken, det stod 34 och jag tänkte tum, men när jag kom hem och skulle prova så visade det sig vara storlek och jag fick dem inte runt midjag, men kanske min smala gubbe kan ha dem i stället.  På väg ut från Kupan kunde jag inte låta bli att ta fram mobilen och ta en bild på   affichen för jordgubbar.  Vet inte om det är Ölandspriser, men 30 kr styck blir när jag räknar 90 kr, men här kunde få 3 för 100 kr..

Hem igen och tog det lite lugnt, men det var fortfarande skönt att vara ute, men sitta ner och läsa kändes inte så kul.

Lite lunch ville Lasse ha och det fick bli som vanligt lite yougurt och en macka

  kunde inte låta bli appen.

Blev att stanna inne och göra lite nytta innan fotbollen började

Kollade lite på tomten nu när den har fått lite regn och upptäckte en ny blomma som jag tidigare inte sett      men hoppas få svar via FB om vad detta är.  Trodde själv först att det var en kungslija som vi har massor av, men denna har helt andra blad.

Så var det dax att bänka oss framför TV:n med lite gott   för så klart hoppas vi ju på Sverge, fast nog hade man förstått att England skulle vinna över oss.

Sen när matchen var slut så var det dax att börja fundera på vad vi skulle ha till middag.  Det fick bli lite enkelt med grillad kassler och annanas          . Faktisk mycket godare än vad jag hade tänkt mig.

Efter detta fick det bli en kvällspromenad och idag gick vi åt ett helt annat håll


  Hade bara med mig mobilen så bilderna på alverare blev inte de bästa.

Hem sedan och fast vädret inte var det bästa så ville vi sitta ute i alla fall och spela lite kort.

När vi kom hem igen så ville Lasse ha glass och jordgubbar.

Sen blev det forsatt fotboll på TV

Klockan har nu blivit strax efter 22.00  och forfarande är det fotboll, så nu stänger jag min dator för denna dag.

I morgon hoppas jag på en lite soligare dag

Ia

 

 

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards