Direktlänk till inlägg 19 juli 2018

Onsdag och ännu varmare

Av Ia Hornesjö - 19 juli 2018 07:01

Natten kändes rätt bra och det är i alla fall svalt inomhus nu när AC:n är igång

och det bevisade även appen.

Gårdagens steg blev väl så där    men huvudsaken är att jag klarar av mina 10.000 steg.  Vädret var som vanligt fint    med lagom temperatur och appen visade till och med att vi skulle få lite regn, men detta uteblev helt här hos oss.   När vi skulle äta frukosten så visade det sig att vi hade myr invasion på matbordet så det var bara att ta med oss brickan in och sätta oss i storstugan för att  äta vår frukost.    

Vi tog det lugnt på förmiddagen och sedan så blev det en tur upp till Böda Sand för att äta en glass. Det var som vanligt massor med folk      i rörelse och vid poolanläggningen var det fullbelagt och man kunde se många sura miner när de kom med sina fullpackade väskor och inte fick komma in utan fick ta stranden i stället.

Idag var en sån där dag då det nästan inte gick att andas. Den bästa platsen var i bilen där AC:n sprutade på. Vi åkte upp till Intersports tältet men där inne gick det inte att vara, det var rena bastun och jag orkade inte ens gå runt utan gick ut direkt och Lasse hade letat skor med inte hittat några.

Sen en tur till Löttorp och Ica för att handla vatten och läsk, något som det går åt massor just nu. 

Åkte hem med varorna och sedan tillbaka till Byggdegården för att kolla på veckans loppis, det var många som sålde saker och jag hittade 2 små Boda skålar som passade till de andra jag redan har här hemma. Även Lasse hittade lite att köpa.

När vi kom hem så ville Lasse ta sig en liten tupplur i soffan som vi ställt ut på verandan och jag satte mig i skuggan för att lyssna på min bok. Vet tyvärr inte hur mycket jag har hört, för när jag vaknade var klockan nästan 17,00 och skivan slut för länge sedan.

Ingen av oss kände för att stå vid spisen eller grillen så det fick bli lite lätt med en räkcocktail och smörgås och till detta passade det bara med kallt rosevin.

  Maten serverades inne eftersom det var så varmt fortfarande på vår uteplats.  Det blev i alla fall en tur till brevlådan för att hämta posten och sedan även ett parti poker innan vi gick in och gjorde kväll framför TV:n.

Skulle se en ny serie, men även denna blev rätt avhuggen för jag tror att jag sov rätt mycket.

Efter så många slötimmar under dagen/kvällen så får vi se vad natten har att erbjuda.

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards