Alla inlägg den 24 juli 2018

Av Ia Hornesjö - 24 juli 2018 23:17

Vaknade redan vid fyra tiden denna morgon och hade miljoner tankar i huvudet.

Klart att det då inte hade blivit så många timmars sömn.

Detta bevisade även appen   men klart somnar man sent och vaknar tidigt så blir timmarna få.  Stegen däremot blev bra   även denna dag.

Vädret vistade sig från sin bästa sida även denna morgon och det var 23 grader redan när vi satte oss till frukostbordet.

Ungdomarna fick sov vidare för det hade varit lite störningar under natten då Malin ringde in till Pia och Thomas stuga och sa att någon fick hämta Madde som hade växtvärk och längtade så efter sin föräldrar som sov i en annan stuga. 

Morgon började med att jag tog med mig Yra på morgonpromenaden ner till postlådan för att hämta Ölandsbladet.

Sen ville barnen bada efter frukosten och även både jag och Thomas gjorde dem sällskap i vattnet         ett bra tag.

Lite frukost ville de ha och jag hade stekt pannkakor till dem dagen innan så det var helt okej för dem att sätta sig till bords.

Sen måste vi in till centrum för det var dax att sätta om vårt 5 veckors lotto och även handla lite mer mat till kvällen.. hem igen och återigen blev det mest bad och nu fick vi även i Pia (som tyckte att 29 grader var lite kallt)       men hon kom snabbt på att när man väl hade doppat sig så ville man inte gå upp.

Middag en stod jag för även denna dag och idag valde vi kycklingfilé och en del annat till detta. Gott var det i alla och alla äter med god aptit.

Efter detta så fick det bli en kvällspromenad ner till brevlådan med alla barn och barnbarn samt våra hundar.

När vi kom hem så spelade vi lite spel och sedan fortsatte vi med kortspel ute till det blev så mörkt att vi inte såg hur korten såg ut.

   

Martin kom springande och satt att det satt 2 stora paddor på baksidan, glad blev jag som inte hade sett dem tidigare och fick i alla fall en bild på den som hade satt sig vid min ros   och klart att jag måste ta en bild på denna skönhet.

Släppte ut alla hundarna och tog sedan med mig min kamera upp till alvaret för att försöka ta en bild på månen som lyste upp alvaret         Svart var det och inga lampor lyste i grannarnas fönster så det gällde att vara lite tyst för att inte störa någon.

Nu närmade sig klockan 23.30 och vi sa god natt till de barnbarn som var vakna och så gick barnen till ett hus och föräldrarna till ett annat.

Får se i morgon om alla har sovit hela natten i sitt hus.

I morgon är det onsdag och Pia och Thomas skulle ha åkt hem, men känner till vår glädje att de vill stanna en natt till.

God natt

Ia

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards