Alla inlägg den 27 juli 2018

Av Ia Hornesjö - 27 juli 2018 07:49

Så var det fredag igen och det kändes tomt i huset när man inte hörde barnen

Somnade sent igår men natten blev bra   och det visade sig även på appen.  Tyvärr blev stegen färre än vad de brukar   men målet håller jag fortfarande.  Solen sken även denna morgon från en helt molnfri himmel och redan vid 6 tiden så var det varmt   .  Det blåser ändå lite i dag och det känns skönt. 

Det blev ingen morgonpromenad eftersom det inte fanns någon tidning att hämta och inte heller hade jag någon riktig ork

Slappade idag i solstolen med en ljudbok, det gick att sitta still för mig denna timme och fast det var lika många grader som vanligt så var den svaga vinden skön.

Åkte upp till Valles föra att köpa en ny propp till dusch karet som hundarna har, den andra har Nemo dragit ur och sedan finns den säkert under vår uteplats och de enda som har dessa är Villes.  Fortsatte upp till Byxelkrok för att handla på ICA där uppe, det var inte mycket vi skulle ha och vi hade även tomflaskor med oss, så jag blev rätt snopen när jag skulle betala och fick i stället 4 kr tillbaka.

På vägen hem från kroken så passade vi på att besöka Böda NK som hade rea, Lasse har letat sandaler till sig, men det har inte funnits någon stans på varken ön eller i Kalmar, men idag så stod det där, ett par 50-tals sandaler      "Vintage", de hade köpt upp hela lagret från den gamla butiken och det fanns en massa roliga 50-tals saker till billig penning. Kanske inte de vackraste sandaler men helt perfekta för Lasses fötter.

Det blev även ett besök för lite vin och öl på systemet innan vi fortsatte hemåt.

Dagen gick sedan fort, vi vattnade lite, fyllde hundkaret och alla fyra var så lyckliga att ha något att sätta fötterna i.

Varmt var det fortfarande och vi bestämde oss för att vänta med promenaden tills rätt sent för att kunna ta alla 4 hundarna med oss.

Innan vi gick vår promenad så var det som vanligt middag och i kväll brydde vi oss inte om getingarna utan satt ute i den 28 gradiga värmen och åt vår middag        som idag var en fläskfiléwok    Det var inte så många getingar som det brukar och det blev bara en som vi fångade i glaset, men den stäpte vi ut när vi skulle duka av.

Vi satt sedan ute rätt länge och spelade lite kort innan vi tog med oss hundarna ner till brevlådan, men den var tom denna dag till Qlings besvikelse.

När vi kom hem så la sig alla hundarna att sova   på de kalla stenplattorna framför spisen. Yra kunde som vanligt inte koppla av eftersom jag inte hade satt mig till rätta ännu utan hon var där jag var.

Vid 22-tiden började vi leta måne            men just i kväll fanns det inte ens skymten av denna som normalt alltid annars lyser upp mörkret över Vedbyskog.

När vi kom in igen så blev det lite TV och forsatt tittande efter månen som inte visade sig förrän mitt på natten och då var den i stort sett som vanligt med sitt vita sken.

I morgon är en ny dag och även Byxelkroks marknad.

Ia

 

 

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards