Direktlänk till inlägg 28 juli 2018

Lördag och marknad

Av Ia Hornesjö - 28 juli 2018 08:34

Vaknade vid 6-tiden av att hundarna blev utsläppta av Lasse, men kände mig inte alls beredd på att stiga ur sängen ännu utan blundade hårt och somnade om i en timme.

Det såg ju rätt bar ut   på appen och den sista timmen var nog den bästa under natten.  Tyvärr så blev mina steg inte alls vad jag hade hoppats, men fortfarande så ligger jag bra till   på skalan.

Vädret var både gråare och svalare än vad det brukar, men något regn syntes inte till.

Enligt appen så   var det samma temperatur som på vår egen utanför sovrumsfönstret.

Men så kom regnet och det visade sig som ringar på vattnet   i några sekunder och sen var det över. Men himlen var fortfarande mörk       Tog en ensam promenad ner till brevlådan eftersom jag hade vaknat med nackvärk och kände att jag inte skulle orka med några hundar i koppel. Mitt på högen med massa skräp som bonden har lämnat efter sig stod en liten utslagen solros   som troligen har kommit dit med fågelmaten som grannarna har matat fåglarna med denna vinter.

När jag kom tillbaka efter denna promenad var jag sjöblöt och det kändes ännu mer tryckande än vad det hade gjort tidigare i veckan och jag bara längtade efter att få se lite mer regn. Efter någon timme så kom regnet tillbaka nu lite kraftigare än tidigare, men återigen så blev det inte så många minuter och inget som syntes varken i mätare eller på marken.

Lasse ville in och vara med på andelsspelet på V75 även denna lördag, så det blev en tur dit innan vi fortsatte upp till Byxelkrok för att gå på marknad.


  Har nog aldrig sett så många bilar som idag, köerna började redan vid Kvarngården och sen när vi närmade oss parkeringen så var det fullt överallt. Vi vände och tänkte åka hem igen när en av vakterna vinkade in oss och sa att det fanns en plats kvar.

Jag köpte en rulle paketeringstape och en bricka, inget annat och det var så varmt och kvavt att det nästan inte gick att andas i detta folkhav.

Hade redan innan vi åkte tagit fram raggmunkar från frysen och i kylen hade jag 2 paket bacon så detta fick duga denna lördag, hade ingen som helst lust att även trängas i affärer denna dag.

När vi kom hem så tog vi varssit glas med yougurt och sedan satte jag mig för att lyssna en timme på en ljudbok..  Hade en hel cola zero bredvid mig för att klara av värmen.

Satte på vattenspridaren lite för att skölja av hundarna (vårt eget brunnsvatten) för karet som vi fyller upp kan inte Nemo låta bli att dra proppen ur.  Idag la jag flera stora stenar över proppen för att han skulle låta bli, men då plockar han ur dem en efter en.


 
  Det är lite roligt att kolla på honom, han är ju ingen hund som egentligen tar något i munnen, men när det ska plockas ur vatten så spelar det ingen roll vad det är för material, sten, plast och metall och allt tar han i mun för att flytta ut ur vattnet.

Lasse tyckte att det var       för varmt att sitta ute denna kväll så han snabbade sig på att duka inne innan jag hann protestera.

Promenad blev det i alla fall som vanligt och efter detta satt vi ute och spelade lite kort innan det var dax att slå oss ner framför TV:n för att kolla lite från Grönan. Sen blev jag fast fram till klockan 23.00 för att se en film "Every Secret Thing" en känslosam film i min smak, men Lasse gick och la sig..

När den var slut så hade jag lite att ta hand om i köket innan jag gick och la mig.

I morgon är en ny dag och hoppet finns fortfarande om att det kommer lite mer regn.

Ia

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards