Alla inlägg den 31 juli 2018

Av Ia Hornesjö - 31 juli 2018 09:04

Dagen började som vanligt med värme och klibbig hud.

Hade sovit oroligt  hela natten men inte varit så mycket vaken. 

Att jag inte hade orkat gå så mycket visste jag redan   men att inte nå mitt mål gjorde nästan ont.. Men denna äckliga värme tar död på min ork och hur jag än försöker så fungerar inte kroppen.

Vi hade i alla fall bestämt oss för att åka till Borgholm och handla lite på Ica och Netto.. Började med att vi i alla fall tog oss en liten promenad runt kyrkan                      innan vi gjorde vårt första stopp på Direkten för att köpa trisslotter. Det var inte alls mycket folk i rörelse denna dag fast klockan närmade sig 12 och det då normalt kryllar av människor på Borgholms gator, men vilka orkar ut denna klibbiga sommar.

Först en tur in på Netto för att handla lite torrvaror samt vatten och diskmedel till maskinen.  Sen vidare till Ica för att handla lite mat, sånt som jag normalt vet inte finns i Löttorpshallen, räkorna är nästan alltid slut och dyra och här fanns det en jätteannons på Ica:s vägg att 70/90 räkor kostade 75 kr kilot, bestämde mig innan jag gick in i affären att jag skulle ha 2 kilo.  I Löttorp kostade gurkan igår nästan 60 kr kilot och här fanns det idag 2 för 35 kr, men jag avstod ändå då jag inte tyckte de var så fina. Räkorna visade på 99 kr kilot och jag ropade på en kille som skulle se om det var fel pris, men han sa att de kostar 99 kr/kilo, jag envisades med att hänvisa till deras annons på väggen och han följde med mig ut och säger "ja där sitter den ju" sen går vi närmare annonsen och längst ned med minimala siffror står det gäller v 29/30 och idag var det ju första dagen på v. 31.. Tänkte att det finns i alla fall inte i Löttorp, men det fick nu räcka med 1 kg till normalpriset 99 kr.

Som vanligt var det nästan stillastående köer      mellan Borgholm och Köpingsvik.. Det plingade till i min mobil och jag fick ett sms om att mitt paket med kyldukar hade kommit och nu fanns att hämta på Ica Löttorp. Så jag sa till Lasse att vi tar detta på vägen hem. 

Det första jag ser är att de har 70/90 räkor i 500 grams förpackningar och mängd rabatt, så här låg priset nu på 70 kr kg och jag kunde inte låta bli att köpa 2 kilo till. Passade på att besöka grönsakerna för de hade avocado för 2 för 15 kr och här hade de idag fina gurkor för 5 kronor styck så det var ju bara ett måste att köpa ett par. Potatisen kostade som vanligt 13,90 men det är den alltid värd för finare potatis finns inte.

Hem och slappade ett par timmar i poolen med min ljudbok.

Var så sugen på falukorv denna dag så det fick det bli      och tänk vad gott detta är tillsammans med en kall öl.

Det var fortfarande 30 grader ute och normalt brukar vi ju inte gå på promenad med hundarna när det är så många grader, men vi kände att vi måste i väg till brevlådan för att hämta paket från Apotea och Lasses tabletter vill jag inte ska ligga kvar i lådan.

Lasse hade ont i kroppen idag och det blev jag som tog alla hundarna 

          Det tog ett tag innan Yra fattade galoppen och höll sig på sin sida.

På vägen hem gick det bättre för då hade både Yra och Qling fått något att bära.

Vi satte oss ute och svettades ett tag till innan det var dax för att gå in och kolla på en film.

Så var även denna dag till enda.

Ia

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards