Alla inlägg den 14 augusti 2018

Av Ia Hornesjö - 14 augusti 2018 08:11

Kände mig rätt seg denna morgon men blev glad när jag upptäckte att det hade regnat under natten och att det i alla fall var   en hög temperatur ute.

Tyckte nog att jag hade sovit rätt bra   och var helt nöjd när jag kollade appen. Hade även lyckats med   att nå mina 10 tusen steg denna dag. Kom i alla fall på 3:e plats i turneringen förra veckan med 76,278 steg av 10 deltagare.. Den som kom 1:a hade lyckats med 87,517 steg, så jag har lite att ta in.

Efter 1:a dagen denna vecka ligger jag bara 5:a, så nu gäller det att få ihop lite steg varje dag.

Började dagen med en tur till brevlådan tillsammans med Yra.

Hon är så stolt   när hon får bära hem tidningen till husse, men hon tycker att jag är lite långsam när jag inte snabbt öppar grinden till henne.

Efter detta tog jag tag i Nemos långa päls, ja inte bara lång utan alldeles för tjock och även så fanns det en hel del med skräp somt hade lindat in sig i pälsen.

    Så här får ju bara inte en cocker se ut, nu gillar ju Nemo trimbordet och ställer gärna upp när det gäller klippning och trimning, så först fick det bli en ordentlig urkamning och sedan även en grovklippning med sax innan det blev dax för duschen        som avslutades med att han fick ett märgben att gnaga på medan pälsen torkade lite grann innan vi började med den ordentliga trimningen   som även det tog en massa tid, men vad gjorde de säger Nemo, han gillar ju att bli ompysslad.

Sen blev det som vanligt en massa att göra på tomten och inne innan kvällen kom och det var dags för middag som jag hade förberett redan på förmiddagen.

      Det blev en långkokad Bolognese med pasta och varsitt glas rött vin.

Efter denna middag var det då dags att ta vår kvällspromenad och ikväll fick Nemo och Qling följa med 

Hem för att fortsätta kvällen med lite kortspel innan vi satte oss tillrätta framför TV:n

Sen var kvällen slut.

Ia

 

Av Ia Hornesjö - 14 augusti 2018 07:40

   

 Natten blev bra men stegen blev för få och det gör att jag kanske inte hamnar på den plats jag hade trott i turneringen.

Det var 14 grader och sol och idag hade vi en del på agendan igen.

Skulle även få besök av Lasse och Riitta på eftermiddagen så det som skulle göras fick vi planera in före lunch.

En tur till Löttorp och besök på 4 olika affärer.

Hem och plockade lite bland det vi hade haft med oss till utställningen och städade ur bilen.  Solen sken och det var riktigt skönt ute denna dag.

Riitta och Lasse kom vid 16,00 tiden och det var första gången vi fick se lilla Siri, hon var så liten och söt      hon blev accepterad direkt av våra hundar, ja Yra måste ju jaga undan henne lite så hon inte kom för nära hennes saker,  kameran strejkade få fort jag skulle ta en bild så det blev inte mycket på dem tillsammans.  Kaffe ville inte Lasse ha och vi själva dricker sällan detta vid denna tid så det fick bli cola och kakor i stället

        Siri är en liten husses hund och vill helst sitta i hans knä när vi satt och snackade.

Riitta ville veta lite om vad som skulle bort på Siri (hon var redan trimmad) och vi satte henne på trimbordet        som först var lite läskigt, men sen gick det galant      och hon skulle platsa bra på Böda utställningen.  

Det blev en lite senare middag en vanligt för oss, men det var bara att lägga ett par korvar på grillen och toppa tallrikarna med sallad   och så var det klart att äta.       Hundarna tyckte nog att vi hade snackat för mycket med lilla Siri så idag var de riktigt på hugget och ville vara med vid matbordet. Det var svalare ikväll   när vi satt ute och åt, men skönt.

Efter maten blev det som vanligt promenad ner mot brevlådorna och jag kunde bara inte låta bli att ta bilder med mobilen på den fina himlen. På väg ner        och på väg hem           

Hemma igen klockan 20,00 och då hade jag tänkt kolla lite på Lotta på Liseberg, men satt i telefon istället och sedan blev det bara slötittande..  Även Beck var ju sånt man redan hade sett så även nu blev det lite annat att göra innan det var dags för sängen.

Ia

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards