Direktlänk till inlägg 15 augusti 2018

Onsdag och nya äventyr

Av Ia Hornesjö - 15 augusti 2018 21:06

Hade lite svårt att sova denna natt och en massa konstiga drömmar dök upp, men när klockan var halv sex och Nemo talade om att nu måste han ha lite mat, så var det inte dax för mig att stiga upp utan minst till klockan 7 ville jag vara kvar i sängen.

Appen  påstod       att jag inte alls hade sovit så dåligt som jag trodde.  Visst hade det varit en del vakentid med sovit hade jag gjort. Men glad blev jag i alla fall när jag såg mina steg   och nu borde jag ju i alla fall komma ifatt de andra lite.   Vädret var helt okej inget regn och ca 18 grader och det kändes bra att få åka till Västervik i.

Vi hade bestäm med Marie att vi skulle komma vid 12-tiden och kollade på GPS att det skulle ta ca 2 timmar och 45 minuter så vi startade så att vi skulle vara där ca kvart i 12, man ville ju ha lite tid ifall det skulle hända något på vägen.

Allt gick toppen och vi var där ca 15 minuter innan än vad GPS hade sagt.

Hade med oss alla våra 4 hundar      och alla tyckes gilla denna plats.  Eftersom Marie själv har flera hanhundar så separerades dessa så att våra kunde få en egen hundgård att vara i.  Fast det var inte så mycket ute, vi satte ju inne en del och våra hundar måste ju vara där vi är.

Började med att kolla in valparna, hade ju redan sedan länge sett ut vår lilla fast vi inte hade sett henne i verkligheten och det blev kärlek direkt när jag tog henne i famn

          men klart att Lasse också måste få bestämma, det fanns ju 2 bruna och han hade sagt när han kollat på bilderna att han gillade den lite ljusare mest. Men efter en massa pussar av den mörka så var han också med på mitt val         

Så vår lilla Z får bli den som jag valde från början utifrån bilderna.

Efter att vi hade kollat valparna och pussat på dem ordentligt så blev vi bjudna på en helt underbar lunch av Marie, en härligt varm gryta med älgkött och massa godsaker .

Sen hade vi turen att även få träffa Maries mamma som kom dit och det visade sig att hon och Maries pappa hade bott i Slagsta för en massa år sedan.

Innan kaffet blev det åter en massa hundgos

         


  och sedan fikade vi och då hann även Maries man Peter komma hem och det var svårt att lämna detta goa hem.

Men det var ju lika lång väg hem igen som det var hit och vi måste hem och göra lite nytta innan kvällen kom och även våra hundar måste hem och få sin middag.

När vi kom hem så hade jag naturligtvis inte alls planerat någon middag, men lite strips fanns i frysen och några korvar i kylen och det smakade utmärkt att få sätta oss ner vid grillen och äta        denna enkla middag.

Tyvärr så blev inte mina steg vad jag hade önskat denna dag, men ibland så får man försaka saker för annat som är roligare.

Posten hade vi redan tagit med oss när vi kom hem och inte ens en promenad till brevlådan blev det.

Så nu får kvällen vara slut fast klockan bara är halv 10.

Men en helt underbar dag blev det i alla fall.

Ia

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards