Direktlänk till inlägg 22 augusti 2018

Tisdag med lite äventyr

Av Ia Hornesjö - 22 augusti 2018 07:20

En ny dag 

 


     


Lite kyligare morgon, men solen skiner och allt känns toppen

Började dagen med att gå min runda på tomten för att se om det hade hänt något under natten, har fortfarande inte sett den igelkott som borde finnas här någonstans för varje natt lägger han en fin korv vid min pool

Den lilla kaninen som jag hittade igår hade jag glömt att ta en bild på och nu låg den på andra sidan muren   och  det mesta såg bara ut som en skinnbit.

Sen blev det lite trimning på våra hundar innan jag kom på att det var ju faktiskt tisdag idag, hade ju redan igår känt det som om måndagen försvann på något konstigt sätt och idag var jag där igen och trodde att det var måndag. En tisdag utan att gå till brevlådan går ju inte, öppnade grinden och tänkte att den hund som springer ut först får följa med mig och det blev Yra.

    Vädret var så där underbart skönt, inte för varmt och bara en blå himmel. Så skönt nu när det inte finns några sommargäster kvar som kör lite för fort på vår lilla väg och jag kan ha Yra lös hela tiden      Hon har ju alltid bråttom hem med sin tidning i mun, men kan faktiskt stanna upp när jag ropar på henne.

Det var egentligen ingenting som saknades idag, men vi åkte ändå in till centrum för att kolla på vad det skulle kosta att besöka lilla Marknadsvägen ikväll och kolla på de stora monsterbilarna.              Det var välfyllt på hela Marknadsplatsen med massor av bilar och jättehus som de troligen bor i under deras uppträdande.  Visst hade det varit kul att se detta, men jag vet inte om mitt intresse är så stort att jag betalar 500 kr för oss båda bara för att få stå på gatan och se och höra detta.  Nej vi bestämde oss för att låta bli.

Lasse hade upptäckt att de sålde smågodis för 3 kr/hg på Valles och klart han ville dig och handla.. Jag som sällan äter godis blev ändå lite sugen och började plocka bland alla chokladsorter och snart var det nästan 1 kg i min påse, även Lasse fick i hop lika mycket i sin med massa blandade godisar.

 

Jag kände att jag måste få koppla av lite och sa till Lasse att jag ville hem och hämta min stora kamera och åka ut på en liten fotorunda efter kustvägen.  Lasse höll med och vi åkte hem och hämtade både hundar och våra kameror.

Lasses bilder                från hans kamera och mina blev som vanligt lite fler så det fick bli ett bildspel i stället


  Det är så vackert på denna plats och det känns både i kropp och själ när man stiger ur bilen och bara står och kollar ut över havet.

Hem igen och eftersom det var så härligt väder så satte jag mig i solstolen med min bok och passade på att provsmaka mitt godis, det hade blivit 4 olika sorter med choklad, den första jag smakade på var som ungdomens punschflaska och rätt så god, nästa var som en center och även den gick väl ann, men de andra var så sliskigt söta och äckliga att jag direkt sa till Lasse att du får mitt godis också.  Kände mig nästan illamående bara genom att se detta i påsen.

Snart var det som vanligt middag och idag fick det bli en repris på gårdagens kroppkakor   fast stekta och en lättöl till.

Klart det även blev en kvällspromenad ner till postlådan, hade hoppats på att våra röstkort skulle ha kommit, men det var som vanligt tomt i vår låda.

Kvällen fortsatte med att vi kollade på Idol och sedan på en ny svensk serie.

Gick sedan och la mig för att lyssna på radio.

God natt

Ia

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards