Direktlänk till inlägg 23 augusti 2018

torsdag

Av Ia Hornesjö - 23 augusti 2018 21:43

     

Första titten på morgonen i min mobil visade att jag hade sovit rätt hyfsat och gått bra och även låg 1:a på utmaningen



 

Efter en frukost där jag idag avstod från ägget för jag var så sugen på kryddost istället på min lilla torra macka, så blev det en tur till brevlådan. Klart att Yra  stod redo att följa med.
 

Efter att det mesta var klart hemma så började vår dagmed att först besöka sopstationen i Löttorp för att kasta tidningar och glas. Där efter blev det 

   Ica   för att panta lite flaskor     Sen blev det tur till biblioteket i Åkerboskolan    att göra vår plikt     så det blev en . Färden fortsatte sedan  upp till nästa sopstation i Böda             

eftersom vi även hade en del annat skräp att kasta.

Jag hade sett i Ölandsbladet att det från och med idag var hästhoppning på Böda Sand så vi fortsatte vår resa dit upp.

'

Nu var de flesta hästar (ca 100 stallar är uppsatta) på plats, men tävlingen börjar i morgon klockan 10,00. Får se om vi tar en tur dit och kollar lite efter Lasses provtagning på Löttorps vårdcentral.

 

När vi kom hem så började Lasse med taklisterna i storstugan och jag satte mig tillrätta i nästan 2 timmar med min ljudbok.. Gäller ju att ta vara på dessa sista dagar med sol och värme. Till helgen lovar de ett lågtryck med kalla vindar.

     

Hade redan tidigt i morse gjort min pannkakssmet som nu hade stått i många timmar för att svälla i kylen. Pannkakor är ju inte middag för mig men med bacon är det rätt så gott. Jag gör små pannkakor så 2 är nästan mindre än 1 vanlig, men mer än 3 av dessa små brukar jag aldrig få i mig, men var visst hungrig eller så tyckte jag att det var förbaskat gott för jag satte i mig 5 stycken denna kväll.  Många hade jag gjort och det blev inga rester till hundarna, det såg Lasse till.

Efter vår sedvanliga kvällspromenad så gick Lasse in och satte sig framför TV:n. Själv stannade jag ute och lekte med hundarna.


Fyllde på vatten i deras lilla kar och det var kul tyckte de
 

Nemo hittade direkt sin lilla bägare och sen var han fullt fixerad vid denna
  Höll mig ute någon timme i det härliga sensommar vädret.

Så mycket TV blev det inte denna kväll, hittade inget direkt som jag var intresserad av utan det fick bli en tidig kväll i sängen och radion i stället.

Ia


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards