Alla inlägg den 25 augusti 2018

Av Ia Hornesjö - 25 augusti 2018 09:22

FAN FAN FAN

Så kände jag mig när jag vaknade redan halv 3 och det bara inte gick att somna om. Kollade på appen och den sa att jag hade sovit i 1 timme och 37 minuter, men jag var så trött och jag höll mig i alla fall kvar i sängen till Nemo började gny vid halv 5, steg upp och sa till honom att vara tyst och det hjälpte, men klockan 5 började Olga trava runt och troligen var hon törstig för jag hörde hur hon höll på med vattenskålen. Hon kom tillbaka i alla fall och la sig i sin korg men hade svårt att komma till ro och bökade runt en bra stund.  När klockan var halv 6 stod jag inte ut längre utan gick upp och öppnade altandörren och både Yra och Olga sprang ut, men killarna var bara inriktade på mat.

Det var väl lika bra att de fick sig lite tänkte jag och då dök även Lasse upp och fick överta allt och jag gick och la mig igen och hoppade kunna somna en liten stund.

Vaknade till och såg att klockan var 07,05 men jag ville inte gå upp nu heller, hörde hur Lasse höll på i köket, men jag lyckade somna om en gång till och nästa gång jag vaknade var klockan 08,00 och då fick det räcka med sängen för denna natt.

Dessa nästan 2 timmar gjorde   susen och jag fick känna mig nöjd.

Det var riktigt kallt inne i huset och jag var tvungen att ta på mig en liten kofta när vi satt vid matbordet.  Men när klockan var 9 så hade i alla fall temperaturen gått upp till   grader och inget regn visade den.  Kände att det blir nog varmare under dagen så även denna dag åkte mina shorts på, men linnet byttes ut mot en t-shirt.

Kollade på appen och såg att jag hade fått en utmärkelse denna dag      och det kände roligt. Det blev några extra steg när man är ute och spårar med hundarna.

Efter den idag lite sena frukosten blev det en promenad till brevlådan innan vi gjorde oss i ordning för att åka till Borgholm.

Mötte flera "idioter" på vägen. Såna som absolut måste fram först och utsätter andra för fara.. I veckan var det en 74 årig man som fick sätta livet till för att en annan absolut måste fram först i kön..

Väl framme i Borgholm var det fullt överallt på alla parkeringar. Tur att man känner stan och vet var man ska leta.  Människor överallt och detta är något jag har så svårt för, att behöva trängas gör att jag spänner mig och blir yr i huvudet..

               

Inget köpte vi. Åkte hem och en liten titt in på Ica i Löttorp.

Tog vår vanliga yoghurt lunch och sen satte jag mig i solen och lyssnade en timme på min bok.

Lasse blev sugen på något och värmde några bullar. Nu är inte det något jag gillar så jag tog fram något annat och klart att även Lasse inte sa nej till ett glas rosé

 

Vad vi gjorde efter detta har jag ingen aning om, men troligen inget speciellt innan middagen som idag fick bli lite grillat.

    men idag undrar jag varför vi valde entrecote, hade räckt med gratäng och halloumi.

Lasse frågade mig om vi måste gå på en promenad eftersom vi hade gått så mycket redan under dagen, men jag ville röra mig efter middagen och hade planer på att gå en lite längre sträcka denna kväll.  Lasse var väl först inte helt med på noterna, han tyckte det räckte med en tur till brevlådan och kände att 1 km kunde räcka. Men jag lurade iväg honom och sa att han skulle fotografera lite under vägen.


  Det blev en liten längre tur denna kväll på ca 3,5 km i stället.  Kvällen var härlig och jag hade nog kunnat tänka mig en ännu längre tur och fått lite kvällsbilder på solnedgången.  Men jag var i alla fall rätt nöjd och Lasse var trött.

Det blev lite TV fram till klockan 22,00 men sen kände jag att det efter att hundarna hade varit ute och jag gjort i ordning deras morgonmål att det var sängen som lockade.

Ia

 


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards