Direktlänk till inlägg 27 augusti 2018

Måndag

Av Ia Hornesjö - 27 augusti 2018 09:08

Vaknade som vanligt redan vid halv fem men vågade knappt röra mig i sängen för att inte väcka hundarna.  Men när klockan var strax innan halv sex så var jag bara tvungen att besöka toan och då var det kört, alla ville ha mat.

Det fick väl räcka  med dessa timmar tänkte jag och satte på radion och låg sedan kvar i sängen till halv 8.  Jag var även igår nöjd med mina steg och hoppas att jag ska kunna få med mig Lasse på lite längre kvällspromenader även när vi kommer till Stockholm..     Vädret såg bättre ut när det gällde temperaturen, på appen för utanför fönstret var det bara 9 grader   men inget regn.  Denna app sätter fart på mig för idag fick jag äntligen min belöning för de 63 dagar jag hade uppnått , men    för att nå upp till 64 dagar krävs det en del mod, det lovar jag.

Inget speciellt på agendan mer än det vanliga med våra hundar hade vi inte denna dag.  Tur val väl det för det var ingen bra dag för mig. Kände redan när jag vaknade på morgonen att kroppen inte ville vara med denna dag .

Så efter att vi hade borstat och kollat igenom våra hundar så blev det en tur först till Agro för att inhandla lite saker till hundarna, sen till Löttorpshallen för att lösa ut min bingolott och även handla lite smått.

Orken fanns bara inte idag och jag hade värk i stort sett hela kroppen så när Lasse fick för sig att sätta fast våra radiatorer som har stått lösa på golvet i flera år, på väggen så kände jag jag kunde inget annat än att ligga i soffan och titta på.

Vädret gjorde väl sitt till för det kom lite regnskurar då och då och det mullrade lite, men även en förkylning fanns i kroppen.

Tog av den mat som fanns hemma så det fick bli lite stekt skinka och spenat till middag

som är mat      i min smak.

Visste inte om jag skulle orka med en kvällspromenad men gjorde jag inte detta så mådde jag dåligt av att inte har rört på mig så det fick bli en enkel promenad till postlådan och det var ju bra för vi hade fått post denna dag.

     Naturligtvis höll sig Qling framme när ni skulle gå    Tog lite bilder med min Nikon för jag hade bestämt mig för att ta en bild på vår lilla örn som alltid sitter på telefonstolpen på väg ner till brevlådan, men klart att hen inte var där denna kväll. Kunde inte låta bli att ta en  bild på en rönn. Det mesta har ju börjat bli lite grönt igen efter de små skurar som har kommit, men några bär lär det inte bli detta år.       Den gamla solrosen står fortfarande kvar   om än lite trött.

När vi kom hem så var hundarna snabbare än vi med att ta plats i soffan

  och som vanligt var det Nemo. Olga och Yra som tog denna i besittning, Qling    fick som vanligt hålla sig på golvet och vi andra fick ta varsin fotölj 

Inte förrän vid 22 tiden flyttade de på sig för att gå ut och kissa och då var jag snabb att ta hela soffan i beslag och sträcka ut min onda kropp för att sedan ligga så fram till klockan var 23.30 då filmen var slut.

Så nu är det bara att avsluta denna dag och hoppas kunna sova lite 

Ia

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards