Alla inlägg den 30 augusti 2018

Av Ia Hornesjö - 30 augusti 2018 08:43

Vaknade inte förrän klockan var 5.45 i morse och insåg att jag hade haft en bra natt. Kanske inte så dumt att ta en Alvedon innan man går och lägger sig.

Så här många djupa sovtimmarär jag normalt inte van vid.   Att jag även klarade mitt mål med stegen var något som jag inte   hade trott, men klart jag rör mig mer än vad jag tänker på och sen vår eftermiddagspromenad ger ju i normalt ca 2000 steg. Även    vädret kändes hyffsatt bra och det blir en till dag i kortbyxor.. 

Började förmiddagen med att jag tvättade Yra och sen fick Lasse ta över

      efter att hon var färdig såg fick hon ett tuggben för att sköta om sina tänder med och sen gick hon in och la sig i soffan och lovade att inte smutsa ner sig mer .

Efter detta blev det en tur in till Löttorp, alltid finns det ju något man ska handla men grönsaker    är dyrare än det bästa köttet så det fick som vanligt bli en påse med blandsallad och sen passade  vi även på att gå till vår favoritbutik BOA för att kolla om det fanns något och jag hittade en kruka som passar ihop med men gamla kruka från farmor.

Hem igen och vi tog en liten lunch som idag fick bestå av även lite smörgås

eftersom det fanns kvar från   gårdagen.

Sen var det Olgas tur att få ställa sig i duschen tillsamman med mig och efter en noga tvagning så fick Lasse åter ta över      och göra Olga fin.

Dagen fortsatte som jag hade önskat och jag kände mig bara bättre och bättre.

Hjälpte till med att lägga upp lite skydd på taket på en av lillstugorna och så fick Lasse för sig att klippa gräsmattan där gräset hade börjat växa.

Middag skulle ju bli och idag var jag äntligen sugen och då passade det bra med en vegitarisk rätt.      med ett glas rött vin till.

Efter denna lite lagom middag så blev det som vanligt en kvällspromenad till postlådan.   och ikväll var det Lasse som hade kameran med sig och tog ett kort på mig i dagens klädsel. Härligt i alla fall att kunna gå ut vid 18.30 i bara mina små shorts.

Sen hem igen och idag blev det inget kortspel utan vi gick direkt in och satte oss framför TV:n för att kolla på tjejfotboll   där våra duktiga tjejer tog hem segern.

Sen var det ju det där med TV kvällen vad man skulle fördriva tiden med, klart att Efterlyst är ju alltid kul att kolla på, men sen då, nej det fanns inget vettig på TV denna kväll så nu när klockan visar 22.26 så säger jag nog godnatt.

Ia

 

 

 

Av Ia Hornesjö - 30 augusti 2018 07:50

Natten blev som jag hade fruktat.  Feberfrossa som övergick i kallsvettningar.

Men kunde inte klaga på   sömnen i alla fall för när jag äntligen somnade ordentligt så blev det flera timmar i sträck.  Stegen i går blev även de helt okej   fast jag kände mig lite risig.

Kunde inte låta bli att ligga och fundera över hur jag skulle göra med min lunchbjudning, ville inte missa denna.

Vädret verkade bli bra   och det bådade ju gott för att kunna sitta ute och äta lunch.

Hade fortfarande feber när jag vaknade på morgonen, men bestämde mig för att ta det lugnt och låta dagen bli som vi hade tänkt.

Just detta som jag drabbades av är något som jag gör 1-2 gånger varje år, det är ingen influensa eller liknande utan bara något som händer, tyvärr tar det på krafterna de dagar det sitter i.

Dagen blev i alla fall som jag hade hoppats och med besök blir man ju i alla fall lite piggare.

                               


Många glada cocker blev det. Den lilla fick vara med oss hela tiden för jag vågade inte låta henne springa runt bland våra vildbasar, fast det hade hon säkert klarat av.

Bilderna får tala för sig själva.

Jag bjöd på en enkel pastasallad och fika

Det blev några timmar och jag satt i stort sett still hela tiden. När sedan klockan började närma sig 4 så började hundarna sakna sin middag och jag vågade inte röra mig förrän gästerna hade lämnat tomten, sen blev det en snabb hämtning av en skål med torrfoder som jag slängde ut så att hundarna hade lite att göra medan jag gjorde i ordning deras skålar.

Fast jag inte hade gjort något speciellt under hela dagen så var jag helt slut, så när vi blev ensamma så satte jag mig tillbakalutad i en solstol och somnade till och sov i nästan 2 timmar.

Kände att vi i alla fall måste röra på oss lite så det blev en tur helt utan hundar ner till postlådan.

Det var en fin kväll  och vi hade haft tur med vädret hela dagen och till och med solen värmde oss mellan varven.

Hade ingen lust att laga middag men det fanns kvar lite kycklingsallad från lunchen så vi tog detta som middag.  Hade fortfarande inte så stor matlust men lite petade jag i mig i alla fall.

Sen blev det Maria Wern fram till 22.00 innan jag stöp i säng.

Ia

 

 

 

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards