Direktlänk till inlägg 31 augusti 2018

Fredag

Av Ia Hornesjö - 31 augusti 2018 08:29

  REGNET DET BARA ÖSER NER 

 

Det bästa är att getingarna håller sig borta.

 

Regnet gjorde ett litet uppehåll klockan 6 så då passade vi på att släppa ut våra hundar för en snabb kissrunda

 


Kunde inte låta bli att kolla även på morgondagens väder   och där hoppas jag att de har helt fel.. Inte ett år till på Böda som förra året under utställningen, då regnet i stort sett vräkte ner båda dagarna.

Sen satte det igång igen och det lät som om hela taket skulle kunna störta in när som helst.

   

Natten hade väl varit bra, i alla fall kändes det så när jag vaknade.  Tyvärr hade jag inte gått så mycket som jag hade hoppats på igår, men mina 10,000 steg var i alla fall i hamn.

 Trodde ju att det i alla fall skulle bli uppehåll ett par minuter så att vi kunde släppa ut hundarna men de bara fortsatte, men ut måste de  ju i alla fall och det blev att öppna dörren och bara låta dem springa ut och vända.


 
  Lasse var tvungen att springa ut och ställa poolen på avtappning för den var så full att det forsade över kanten.

Jag är ju egentligen en regnälskare, men när det infaller till en utställning då känner jag mig inte riktigt road av dessa regnskurar.

 

Allt kändes rätt hopplöst denna regniga dag och efter att vi vid 12-tiden hade intagit lite yuogurt så tog vi en tur in till Löttorp för jag fick för mig att kolla om det fanns några små barnregnjackor på Kupan som jag kunde använda till hundarna.

        Vid Kupans parkering var det svårt att hitta en torr mark att sätta fötterna på och inget hade de som jag ville ha.  Så det var bara att vända hem igen.

   

Ja lite fanns det att göra och jag började med Qling som fick sig ett ordentligt bad för att få bort all smuts som han hade dragit in i sin päls under källaren. Idag blev det att stå inne och torka honom.

Jag har redan tappat sugen för denna utställning för att visa upp hundar i ringen som inte ens ser badade ut fast man har jobbat i flera dagar är inte kul.

Vi satt mest och slöade framför TV-n denna dag, det var ju i alla fall Finnkampen så lite fanns det att kolla på.

Vid 16-tiden åkte vi upp till Böda för att leta reda på vår plan och sätta upp tältet, detta skulle man få göra från klockan 15.00

Som synes var vi ute i god tid  och inte mycket folk syntes till, men så strax före 17,00 så kom de med sina vagnar och väskor och snart var det full aktivitet runt alla ringar.

Eftersom det i kväll skulle bli en lite senare middag än vanligt så hade jag förberett allt innan vi åkte, potatisen var skalad och klar och allt var framtaget så när vi kom hem efter att även veterinärbesiktat våra hundar (skönt att slippa stå i kö på morgonen) så var det bara för mig att sätta igång med middagen.

Det fick bli  fläskkotlett med 2 såser   och jag var så hungrig att jag började äta direkt utan att tänka på att det även fanns potatis   så det var bara att ta ett nytt foto.  Gott var det och sedan blev det bara att slappa igen för att kolla på Finnkampen.

Bestämde mig för att lägga mig redan klockan 22,00 och kanske få somna, men inte gick det. Låg och lyssnade på Karlavagnen som handlade om Curlingföräldrar och kom inte till ro förrän klockan var nästan 01, så då var det bara att lägga ifrån mig mobilen och i alla fall försöka få några timmars sömn denna natt.

I morgon är en ny dag och vi hoppas på uppehåll.

Ia

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards