Alla inlägg den 1 september 2018

Av Ia Hornesjö - 1 september 2018 08:29

NU KOMMER HÖSTEN

 

Efter gårdagens regn så kände man sig lite frusen när jag redan vid 22-tiden stöp i säng för som jag hoppades kunna somna ovaggad

Nu blev det ju inte så utan klockan hann bli nästan 1 innan jag kunde somna.

Allt visade sig även på appen   men det kändes i alla fall rätt okej och 5 timmar får jag väl vara nöjd med utan något avbrott.

Tyvärr så har ju mina dagliga steg inte blivit så många som jag alltid hoppas på, så en titt på 100K-utmaningen visade att jag bara ligger 6:a och det är bara en dag kvar och idag blir det inte så många steg, det blir det som händer i ringen.

Vaknade ungefär samma tid som vanligt och det visade sig inget regn i alla fall, fast det var ju blött och lerigt på tomten så hundarna fick bara springa ut och göra sina behov efter maten.

Knappt hade de hunnit innanför dörren förrän himlen åter öppnade sig och regnet vräkte ner.  Kände att låt det regna klart nu innan vi ska åka.

Det blev en lugnt morgon, känns så underbart när man vet att man är framme vid utställningen på ca 15 minuter. Vi åkte hemifrån strax före halv 10, allt var ju klart och det kändes väldigt lyxigt att bara gå förbi den lång kön vid veterinärbesiktningen och bara visa sina papper och gå vidare. 

Klockan 10 satt domaren Maritha Östlund-Holmsten igång med att döma amrisar som var en liten skara på 9 stycken.

Sen var det dax för våra cocker och det var lite fler, hela 48 stycken denna dag.

Det kändes bra att ha en bra plats vid ringen och kunna sitta inne i tältet när det regnade. Men det var varmt, det tyckte i alla fall jag fast en del gick runt och frös.

Mycket skratt och trevliga samtal blev det runt ringen med en massa både gamla och nya bekanta.

Den första som intog ringen av våra hundar var idag Qling som blev 1:a med Ck i veteranklass.

 

       

Han fick en bra kritik och blev sedan Bim mot en snygg vid namn Line Sam Absolute Silk.

 


Sen fortsatte dagen som den bör och när det sedan var dags för våra tjejer som var Yra först i en stor tik klass och jag vet ju att jag inte har något att hämta eftersom hon inte vill visa sina bästa sidor, hon gillar verkligen inte utställning

 

Men hon skulle aldrig gå därifrån för är det något hon är bra på så är det att göra mig till viljes.         

Sen var det bara champinjonklassen innan det var tur för veterantjejerna.

 

                     

Även Olga fick Ck men blev 2:a av 4 snygga tjejer.. Bästa tik blev en stor grupp där vi veterner fick lämna först.

När allt var över för oss så var det bara Bir och Bim kvar och det blev 2 förtjusande hundar som tog hem detta

 

En otroligt stolt Sandra fick idag bli Bir med sin fina Manackas Double Dreams och Bim blev den snygga Cockernest Beautiful Dream

Sen var det bara för oss att ta ner tält och packa ihop att och bege oss till bilen.

När detta var klart tog vi en tur tillbaka till utställningsplatsen för jag ville handla lite.

Dagen i lite bilder från Lasses kamera


  På vägen hem föreslog Lasse att vi skulle köpa pizza.

   

Stora pizzor med lite väl tjock botten i mitt tycke, så det gick inte att äta allt.

Lasse tog sig en lite sovstund och jag satte mig och uppdaterade denna blogg.

Men nu tänker jag ta kväll

Ia

 

 

 

 

 

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards