Direktlänk till inlägg 8 september 2018

Sista lördagen på Vedbyskog för denna sommar

Av Ia Hornesjö - 8 september 2018 09:08

Vaknade strax efter 4 i morse av blixtar och dunder. Regnet verkligen öste ner över vår stuga och det smattrade lite mysigt på taket. Blixtarna och knallarna kom tillsammans och hela huset tändes upp att skenet. Ingen av hundarna reagerade och det var ju skönt, Qling kan ju ibland när det smäller få för sig att han ska jaga något och när det inte händer så skäller han och får igång även de andra, men detta uteblev som tur var denna tidiga morgon.

Fortsatte att sova fram till klockan nästan var halv 8 och det kändes skönt. 

Fast jag inte gick och la mig  förrän efter 24,00 så blev det en del härliga timmar i sängen.  Trodde knappt mina ögon när jag kollade på appen och såg att jag hade gått   dessa steg igår, det gjorde i alla fall att jag inte hade ett dugg ångest över att jag lät bli kvällspromenaden.

Tog med mig Yra          som vanligt på en tom morgonpromenad. Vägarna var fortfarande blöta efter morgontimmarnas ihållande regn och åska, men det värsta med detta är alla sniglar med sina hus som kommer upp på vägen och det är riktigt jobbigt att hela tiden hålla koll på vägen, för trampa på en vill jag inte göra.

Hem och Lasse var i gång med att plocka, jag säger bara plocka plocka plocka dagarna i ända.. Det är ganska så jobbigt att ha 2 hem och ändå fast vi har det mesta på båda ställen så är det alltid det som jag med hem efter dessa månader.

Handla skulle vi inte göra denna dag för nu är det bara att städa kyl/frys/skåp på allt och middagarna får bli som de blir.  

Fick även idag bli en tur till återvinningen inne i Löttorp        för att kasta lite sopor.

Men de 3 pelargonerna som är kvar efter sommaren ville jag inte kosta utan tänkte att de kan få glädja Lasses släktingar tills frosten slår till.

     

Det fick bli en blomma på Lasses farmor och farfars grav, en på farbror Götes och en på faster Agnes (den graven är det ingen som sköter och den kommer nog snart att bli borttagen)

När vi kom hem så blev det lite yogurt och lite slappande med min bok och Lasse satte sig och löste korsord          i det härliga sommarvädret, men han somnade som vanligt och jag kunde inte låta bli att ta en bild på honom, för om jag säger att du sover så får jag till svar att det har han absolut inte gjort

Inte så mycket mer att göra utan vi åkte hem igen och började återigen att plocka, kände att det vore ju toppen att få bort allt från tomten redan idag och sedan kunna ta det lugnt i morgon. Vissa saker hade jag redan plockat ihop och det var nu bara en presenning som skulle på, men så hade vi alla andra tunga möbler som skulle in på uteplatsen

Allt gick ganska så smärtfritt, men det där att bädda in möbler i en poolduk som är 7x9 meter är både tungt och ansträngande och inte blev det lättare när Nemo        envisades med att vilja vara nära oss och ligga på poolduken.

 Middagen bestod ju som jag tidigare skrivit av sång som jag hittat i skåpen, vi hade varsin högrevs burgare kvar sedan igår och en påse broccoli hittade jag i frysen och grädde fanns det och även ost, så det var ju inte så svårt att få ihop något att äta.

Även lite vin      fanns kvar och lika bra att låta det gå åt.

Kvällen blev som vanligt framför dumburken och fick avslutas med Morden i Midsommer.

Nu blir det sängen och radio fram till midnatt.

Mina steg idag blev bara dryga 10,000 och i morgon hinner jag nog inte med så många promenader.

Tror inte heller att jag hinner skriva någon blogg i morgon men kommer att avsluta denna med vad som har hänt under söndagskvällen och sedan från och med måndag så återgår jag till SUND OCH GLAD.. De som har glömt lösenordet och vill fortsätta att kolla på bloggen får skicka ett sms så ordnar jag det.

Vi höres

Ia

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards