Alla inlägg den 27 juni 2019

Av Ia Hornesjö - 27 juni 2019 23:45

     

Allt såg som vanligt bra ut denna tidiga morgon. Sömnen kändes bra och idag var det en massa som måste göras

 

Det var en ganska lugn morgon, vi hade köpt nya tuggben till hundarna så de hade något att sysselsätta sig med när vi åt frukost

     Z hade som vanligt tagit två av benen och det ena var Zlatans, men han är inte sen att ta tillbaka det och sen gå och lägga sig på en annan plats.

 

Efter frukosten blev det en tur till brevlådan och idag var det Qling som fick hänga med.


   På vägen ner till postlådorna så hittade Qling en burk som han sedan måste bära med sig


   Men när vi kom fram så släppte han den direkt för att nu var det tidningen som han ville bära hem.
   Dagen fortsatte med att jag gick runt lite på tomten och funderade på var jag skulle börja. Men insåg att det var nog mitt lilla jordgubbsland som borde rensas för att kunna komma igång       det var ganska fort gjort och även lite örter kom fram under allt ogräs och det luktade så gott när jag höll på med dessa.

  även sjöjungfrun fick lite fint bland sina blommor.

  Så även min ena planta med den underbara lavendeln kom fram i dagsljuset.

Alla mina blommor fick sedan lite vatten innan jag kände mig för att ta hand om hundarna. Måste gå igenom dem varje dag för att de inte ska gro ihop när allt skräp från marken letar sig in i pälsen.  Började med den som var värst och det var Z, hennes päls är helt hopplös med att fånga upp allt som inte ska göras.

Sen blev det Zlatan och där fanns det en massa små kardborrar efter hela ryggen

      men han är så duktig och tålig så det blev nog över en timme på bordet innan jag var klar.

 En tur in till Löttorp och första gången på systemet sedan vi kom ner blev det. Var även in på Röda korset för att jag behövde ett par lättare skor nu när Zlatan hade ätit upp mina andra. Hittade ett par för 25 kr som såg fina ut. Lasse hittade som vanligt något till hundarna och idag var det en liten barnpool för att nu måste våra hundar ha något att bada i när det blir så här varmt på tomten.

Hem för att pumpa upp denna  och ställa den på plats


  och som vanligt var det jättekul när vi lägger ut en pressening.  Nu var inte alls poolen som vi hade önskat, men en av de tre ringarna var hela i alla fall och det räckte med detta vatten för att hundarna skulle direkt hoppa i och gilla läget.

På väg ner i källaren så satt det en vacker padda på stenmuren.

och klart jag måste filma och prata med den. Lasse tyckte att vi hade annat att göra än att jag ska springa runt och ta bilder, men det skiter jag i.
 

Något att stoppa i magen ville vi också ha och även idag fanns det kvar av rostbiffen så det fick bli repris   även denna dag.

Dagen fortsatte med att vi plockade på tomten.

Jag hade gjort en pannkakssmet på morgon och nu när klocka började närma sig 17 så gick jag in och ställde mig vid spisen för att grädda dessa

 

och även jag tyckte att det var ganska så gott med denna middag.

 

Efter detta så blev det att ta småttingarna med oss ner till brevlådan för att kolla dagens post. På vägen ner såg jag en vacker   ekoxe och var naturligtvis tvingad att ta en bild.

På hemvägen tog vi en tur ner till Mona för att kolla läget och det var kul, vi fikade och ett par andra gamla grannar hade också kommit ner och kom och hälsade på Mona denna kväll.  Det blev ett par timmar i hennes hörna på uteplatsen för att snacka lite och det blir väl som vanligt en grillkväll när tiden lider.

Fast det var ganska sent när vi kom hem så var vi sugna på lite jordgubbar och ett glas vin    men kvällen kändes lite kylig och vi förflyttade oss in i stället för att spela lite kort innan det var dags för sängen.

Klockan hade nu hunnit över 12 slaget och jag kände att jag säkerligen inte skulle kunna somna.

Men det får vi se i morgon vad appen säger.

 

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards