Alla inlägg den 30 juni 2019

Av Ia Hornesjö - 30 juni 2019 06:29

     

Natten kändes helt okej, men stegen blev färre än vad jag hade hoppats på

Dagen fick börja med frukosten och sen tog jag med mig Olga till postlådan.


 
 
 

 

Hem och plockade lite och tänkte förbereda en sallad som jag hade tänkt bjuda familjen Afzelius på efter att de "sjösatt" Royne för sista vilan..  men det blev inget av detta för en i familjen orkade inte utan ville åka hem direkt.

Vi tog då istället en tur upp till Byxelkrok med våra två minstingar för lite socialträning bland en massa människor och det blev toppen för dessa som blev klappade av en massa barn.

 

På hemvägen som vi tog via kusten så ligger det en bil framför oss. Först låg hon i mitten av vägen och det är det ju många som gör (ialla fall här på Öland) men snart så var det mer vänstertrafik och vi signalerade på henne att hon skulle gå till höger            men då svängde hon ännu mer till vänster.  På denna sträcka mellan Byxelkrok och fram till stora vägen vid Böda sand hann hon få 3 möten som hon helt nonchalerade och istället fick de ta vägrenen för att komma förbi. Jag ringde polisen men det gick aldrig att nå dem.

Läskigt var det och jag var tvärsäker på att det skulle bli en kollision, som i alla fall vi slapp se, hur det gick längre fram vet jag inte eftersom vi tog en annan väg.

 

Åkte till kyrkan för vi visste att Emilie och hennes kille var där för att lägga en blomma på Berits grav. Vi ville ju så gärna få visa våra två minstingar som de inte har hunnit träffa.

Det var som det alltid blir på vår tomt, helt vindstilla och en värme som varken vi eller hundarna gillade.  

  Men rosen verkar gilla värmen för idag hade det slagit ut 2 blommor.

 

Satt mig i skuggan i en timme och lyssnade på min bok, men var tvungen att avsluta den innan den skivan var klar för att gå in och ta en dusch.

 

Efter detta så gick jag in och gjorde samma mat som jag hade tänkt bjuda på, men nu bara till Lasse och mig.     


Det blev även denna dag pasta men idag blev det kyckling, bacon, creme fraich och rosepeppar,

 

Eftersom vi inte har någon TV att kolla på så fick det bli fotboll på radion och det var egentligen skönare, för vem vill sitta inne en sån här fin kväll. Passade på att äta jordgubbar och lite mer vitt vin medan vi lyssnade till denna spännande match.

 

Lite TV fick det bli i alla fall via crome cast och ikväll valde vi att se "Graven", den har vi aldrig tittat på så det blev första avsnittet igår och nu är vi fast så det blir att fortsätta att kolla ..

Så mycket mer hände det inte denna varma dag.

IA

 

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards