Direktlänk till inlägg 1 juli 2019

Söndag

Av Ia Hornesjö - 1 juli 2019 07:05

   

Dagen började som alla andra dagar.

                        Alltid sängen full av hundar.  Fortfarande så är det i alla fall lugnt på löpfronten och vi kan ha alla ihop, men om ett par dagar lär nog vi behöva skilja Yra från gänget.

Eftersom det var söndag id   ag och ingen tidning att hämta så blev det heller ingen promenad till postlådan.

I stället började jag dagen med att borsta igenom alla hundarna för att få bort så mycket som möjligt av allt skräp som samlas i deras pälsar

Lasse fick komma till hjälp för en del måste tovutredas och det klarar han bättre än vad jag gör.

Började med Qling   men då ville även Z upp för att få hjälp av husse   och snart så fick hon då äntligen komma upp på bordet          och få bli ompysslad.  Nu var det snart bara 3 till och de var snällt samlade under trimbordet       för att vänta på sin tur.  Men det fick bli väntan för Z tog jättelång tid och när hon var färdig med tovutredningen så var vi båda trötta och sa att de andra får vänta tills i morgon.

 
 

Hundarna lekte som vanligt och både  Z och Zlatan verkade inte bry sig om att det var en olidlig hetta utan for omkring som små galningar.

 
  Även humlorna var i full gång

Även en tur till centrum fick det bli och vi var in på Snäckan och köpte Z och Zlatan varsitt fast halsband, för när de är med oss bland folk så känns det som om de är så ivriga och dra så jag vill inte ha stryphalsband på dem.

 

Kan bara påstå att det är livsfarliga bilförare ute på vägarna och idag fick vi möte av en helt galen liten sportbil som precis i en kurva körde om en taxi och vi var tvingade att hålla tungan rätt i mun och dra oss ut i högerkanten så långt det gick.

 

På hemvägen från Löttorp blev vi omkörda av 2 andra sportbilar som säkert höll 150 på Byrumsvägen.  Ännu är det inte så mycket trafik, men ska det fortsätta så här så lär det nog bli en del olyckor på ön denna sommar.

 

Ingen lunch även denna dag utan istället fick det bli en lite tidigare middag än vanligt.

Hade bestämt mig för att grilla fläskkotletter och medan potatisen kokade och jag även skötte grillen    så bjöd jag Lasse och mig själv på varsin Gingrogg   i den härliga solen. Jag har alltid föredragit Grappo framför Tonic, men nu har jag hittat min favorit   på Lidl. En lagom bitter Tonic med inslag av Grappo.

Middagen blev god      och idag hade jag lyckats hitta några fina potatisar som var härligt gula i färgen.

 

Ingen av oss hade någon lust att gå en kvällspromenad utan vi satte oss för att spela ett parti kort innan vi gick in och kollade på en gammal Wera via crome cast.

 

 Kom i säng vid 23 tiden och slog då bara på radion för att lyssna på Karlavagnen.

IA

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards