Alla inlägg den 3 juli 2019

Av Ia Hornesjö - 3 juli 2019 07:43

 

Svenska sommaren som bara gör min kropp till elände

Sovit har jag gjort men inte bra har frusit hela natten och hade nästan hoppats att att hundarna hade varit i sängen, men de två som var försökte jag få att värma mig, men det hjälpte inte mycket.   Gårdagen steg     lyckades jag i alla fall få ihop med de två promenader jag gjorde.

Men idag värker benen ännu mer och denna kyliga vind gör mig inte glad.

Efter frukosten fick jag med mig Lasse på en promenad med småttingarna ner till brevlådan, det kom ingen Ölandsblad idag men Kalmarposten hade kommit och den gillar Lasse för det är en massa korsord att lösa.

Stannade rätt länge och snackade med en tjej och vi träffade även 3 andra hundar under vägen.

Hem och Lasse ville göra i ordning för att åka till sågen och köpa virke till lillkåkens tak.

 

Men innan skulle hundarna få sin frukost, kan väl påstå att det är ganska så skönt för när vi kom hit så slutade våra hundar att tigga mat klockan 06,00 och väntar gärna till framåt 10-11 snåret.  Att sedan kunna ge dem mat utomhus är också ganska så skönt

       

Alla äter lite bättre när de får vara nära varandra, men Z är den som ger upp fortast och då går hon och lägger sig och bara kollar in de andra.

 

På hemvägen från brädgården såg vi att det var loppis vid Hembygdsgården och vi hade killarna med oss så vi stannade och de fick lite social träning bland alla människor.  Det bästa av allt var att Zlatan träffade en liten border på 8 månader och vi säger att det är fart på våra, men denna kille var helt galen och ville bara leka hela tiden.  Synd att jag inte filmade för de verkligen dansade med varandra och roligt hade de.

 

När vi kom hem så bad Lasse mig att även idag göra varsin toast.

  och det var ganska så gott.  Det jobbigaste är att jag har ingen grill här nere så det blir att göra dessa i våffeljärnet, men det blir helt okej.

 

Vädret var ganska så ostadigt hela dagen, men det fanns tider då solen sken och det kändes riktigt varmt och då passade jag på att sitta ner och lyssna på en bok.

 

När klockan var ca 17,00 så frågade jag hundarna om de var hungriga och Olga sa direkt att hon ville ha mat.  Även nu på eftermiddagen fick Yra äta inne och de andra utomhus


  och det var nog en ganska så bra tid för alla var jättehungriga och till och med Z åt upp sin mat.  

 

Sen var det bara dags för mig att ställa mig i köket och ordna till en liten god onsdagsrätt.

    och ikväll fick det bli kycklingfilé med buljongkokt ris och kantareller och till detta en hollandaisesås och klart att det måste vara rött vin till detta.

 

Det var bara snack inför kvällens fotbollsmatch på TV och har man bara en kanal så  känns det som om det blir ganska enformigt att sitta och kolla på samma sak en hel kväll.  Så jag tog mig i kraken och tog med mig Yra på en liten promenad till postlådan


  Det kändes skönt fast kroppen värkte

Hem och så satte vi oss inne och spelade lite kort fram tills klockan närmade sig 21 och matchen skulle börja.

 

Sen blev det att sitta och hoppas hela kvällen på att våra duktiga tjejer skulle ta hem detta, men tyvärr så blev det Holland som vann efter en ganska orättvis match i mitt tyckte.. Vi skulle ha vunnit.

 

Nu var det vara att släppa ut hundarna för en sista kvällskissning innan vi valde att hoppa i säng.

 

Ia

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards