Direktlänk till inlägg 12 juli 2019

Fredag

Av Ia Hornesjö - 12 juli 2019 09:07

     

Gårdagen såg rätt bra ut, men sömnen blev inte vad jag hade hoppats för jag vaknade redan 04,20 och blev liggande i dvala med men massa frågor utan svar. Kvart över 5 kunde jag inte ligga kvar längre utan var tvungen att gå ut och kolla till den lilla fågelungen som tyvärr visade sig ha somnat in.

Yra hade som vanligt legat bredvid mig i sängen, men när nu Z tog den största platsen så gav Yra upp    och la sig på golvet, eller rättare sagt i en ganska liten korg

Så troligen gav mamman upp och den inte fick någon mat eller värme. Tänk att jag kan ta åt mig som jag gjorde, blev så ledsen att kanske jag var skyldig till detta bara för att jag ville ta bort döda kvistar ur enen.

 

Dagen ser ganska solig ut men det väntas regn som sedan ska fortsätta även i morgon och det känns inte kul eftersom vi ska på Z första tävling i NW1 Noswork TSM.

 Men denna dag blev i alla fall toppen när det gällde vädret

Vi skulle ha packat vår släpkärra med resten av det som blivit vid röjningen, men ingen av oss orkade. Jag satte igång att tömma det vattnet som var kvar i poolen för att kanske på söndag göra den ren och sätta på reningen och fylla på vatten.

 

En tur in till Löttorps hallen blev det och jag som sagt att jag inte skulle handla mer där handlade i alla fall för 400 kr idag, men det var bara sånt som vi måste ha och som alltid finns hemma i den butiken.

En liten lätt lunch   med bara några mackor och lättöl vad det som jag bjöd på denna dag.

Hade ju varit vaken länge och kände att jag bara måste få vila lite, men tog fram min cd spelar och laddade den men en skiva med den senaste bok jag lyssnar på och så satte jag mig tillrätta i solen.

Kristina och Bernt kom ner med lite saker som vi skulle ha och däribland alldeles nyupptagen potatis    som fick bli till vår middag.

Lätt middag skulle de bli i alla fall. bara varsin hamburgare    på grillen och så denna fina potatis      så middagen blev god och i lagom portion. Potatisen som blev över hittar jag något till i morgon.

 Efter detta en kvällspromenad med några av hundarna.

När vi kom hem så tog Lasse fram en ny kortlek   men helt nya fina kort.

Även lampan   fick vi tända eftersom det mulnade till en del och vi hade bestämt oss för att i alla fall sitta ute till klockan var halv 8.

 

Kvällen och dagen har gått i ett och i morgon blir det en tur till Färjestaden för att tävla med Z .. har nog inte tänkt annat än att detta får bli som en träning, det är hennes första tävling och en som jag redan vet kommer att vara rätt svår.

Inget speciellt att se på de 4 fattiga kanalerna vi har på TV, så det. Så blir nog en tidig kväll  säng.

Så fast klockan bara är kvart över 9 så säger jag godnatt och stänger av datorn

Ia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
Marre&Ice

Marre&Ice

13 juli 2019 15:33

Så ledsamt med dem små fågelbebisarna och nog inte ditt fel för sånt händer ju ibland djuren och kanske var bebisarna sjuka? Håller alla tassar för er och hoppas att det ska gå bra! Kram

http://clown.bloggplatsen.se

Ia Hornesjö

14 juli 2019 06:38

Nej det var nog inte mitt fel. Men blev ändå så ledsen att jag skulle rensa just där fågelboet fanns.
Ia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards