Alla inlägg den 15 juli 2019

Av Ia Hornesjö - 15 juli 2019 22:00

   

Att jag inte hade sovit så gott denna natt kändes redan när jag vaknade, så jag var glad att jag kunde få se det med egna ögon på appen.

Tänk att man kan bli så löjligt glad över att klockan gick igång med bara batteribyte.

   

Hittade även dagens steg på fredagen, men inget under lördag och söndag

Men från i dag så hoppas jag att alla funktioner ska fungera igen.

Men naturligtvis måste då något annat visa sig inte fungera och idag var det vårt lilla modem till internet som batteriet hade börja jäsa på och jag funderade varför det såg så konstigt ut

  det hade liksom öppnat sig och där inne låg ett ett uppsvällt batteri. 

Ringde till Telia som bara kunde beklaga men sa att det enda var att försöka byta batteriet eller att köpa ett nytt för 495 kr.  Det fick bli det senare eftersom det inte gick att öppna luckan utan att bryta sönder modemet.

 

Dagen började ändå bra med härligt väder   som kanske var lite kvavt, men det gick att sitta ute och njuta denna förmiddag.

 

Dagen fortsatte med lite hundgöra som vanligt och sen var jag upp till grannen Kerstin och pratade.   De nya grannarna verkar hålla på att flytta in och jag är så nyfiken på deras hund, men den har jag inte sett ännu.

 

Fick för mig att jag ville göra en schnitzel till middag, men det enda som fanns på Ica var ytterfilé för en massa pengar och de låg även på bitar på ca 1,5 kg så jag fick tänka om och sa att vi hittar på något annat att äta.

Hem och kollade i frysen och hittade några bitar kycklingfilé som jag tinade och bankade ut så att jag kunde dubbelpanera dem

    Det blev en god middag som vi åt inomhus denna kväll för under dagen hade vädret ändrat sig och nu var det inte alls lika skönt som på förmiddagen.

 

Blev en kvällspromenad med alla hundarna

            och Lasse tyckte tydligen inte att det var så kallt som jag tyckte och hade tjock tröja på mig.

Hem och hann spela lite kort innan TV skulle börja

 

Skulle se Maria Wern men insåg att eftersom jag i alla fall redan hade sett den så var det sängen som kändes bättre och denna kväll blev det tidigt, något som det kändes som jag behövde.

 

Ia

Av Ia Hornesjö - 15 juli 2019 07:00

Även denna morgon fick jag stå ut med att inte ha någon app att kolla på

Annars började dagen bra och vädret var strålande


 

 

Dagen gick i ett och vid lunchtid så tog jag mig i kragen och gräddade ett par våfflor

Det är inte   ofta men ganska så gott när det äntligen bjuds.

Vi var tyvärr tvungna att åka till centrum och handla och då upptäckte vi att det var loppis vid bakluckeloppis vid sidenhuset och det måste vi kolla på.

Inte mycket att handla, men jag hittade i alla fall 2 pelargoner för 40 kr och de finns det alltid plats för.

 

Skurade poolen men den var inte lätt att få ren och sen verkar den även läcka, så vi får se i morgon om den åker på tippen eller blir fylld.

 

Det bästa nu är att Yra har slutat löpa och det innebära att flocken är samlad igen

      och det är så skönt att slippa stänga in någon hund hela tiden.


 

Lasse fick igång den söt solrosen och det triggade i alla fall en massa fjärilar att söka vätska.


 

 Middagen idag gjorde jag på grillen

  Var tvungen att grilla 4 stora kotletter för Lasse hade lagt in packet i frysen och jag hann aldrig upptäcka detta innan de hade frusit. Så nu får vi äta fläskkarré flera dagar.

  gott blev det i alla fall och så fick det bli lite melon till efterrätt   och sen lite kortspel innan vi gick in denna härliga kväll och bänkade oss framför TV:n för att se ABC morden.

Fick igång min klocka men nytt batteri, så i morgon får jag se hur mycket jag sovit.

 

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards