Alla inlägg den 18 juli 2019

Av Ia Hornesjö - 18 juli 2019 22:00

     

Morgonen såg bra ut även denna dag och det andra var som vanligt det också.  Tiden för sömn hade jag hoppas vara lite bättre, men det finns inget som hindrar mig att sova om jag bara skulle vilja eller kunna.

Förta promenaden var tänkt med både Z och Zlatan, men den sket sig efter halva sträckan då den ena drog och den andra skulle bita i kopplet. Fick vända hem med dessa två och jag var helt slut i kroppen när jag bytte till en lite lugnare hund som Olga.  Hon blev naturligtvis superlycklig när hon fick på sig kopplet.

 

Hade nog tagit ut mig ganska så rejält den första turen fast den blev kort, för jag var så slut att jag var tvungen att stanna flera gånger och vika mig för att få luft.

Hem och satte mig ute och läste Ölandsbladet innan dagen började på riktigt.

Idag var det dax att få upp hundarnas pool och även fylla min så att jag i alla fall kan svalka mig om det skulle behövas.

       

Först skulle en stor markmatta ut för att skydda poolen och det var nog det svåraste för just de två Z och Zlatans måste då vara med och leka på denna matta.

Jag satte mig sedan på en stol och började påfyllning av vatten från vår egen brunn.

Detta tog ett tag för det är över 2000 liter bara i denna lilla.

 

En som inte brydde sig något var Qling som hade placerat sig i en av mina odlingslådor bland allt det torra.

Efter många timmar och även uppehåll med att vi tog en sopplunch och var även en tur till Löttorp och slogs med alla turister för att komma fram så var vi äntligen hemma och kunde ta itu med poolen igen.


  Det sista vattnet skulle i innan jag skulle hämta lite mattor för att skydda kanten på den nya poolen, men jag hann inte mycket innan Zlatan hade hoppat i.


  tätt följd av sin mamma YraSen var det fullt ös hela dagen med bad för alla utom Z som var lite mer försiktig, men jag kunde inte låta bli att lyfta i henne och detta hade hon inget emot, men gå i själv, det var tydligen läskigt.

Middagen hade jag inte alls någon tanke på så det fick bli varsin korv på grillen.

 

Lasse frågade om det var trerätters jag bjöd på och det kan jag väl hålla med om, det var bröd, korv och potatissallad.  Ingen höjdarmiddag utan bara något att stoppa i magen.

 

Tog sedan en promenad med några av hundarna för att kolla om det hade kommit någon post.

Hundarna hade tur denna kväll och träffade massa barn som ville klappa dem.

 

Väl hemma så var klockan strax efter halv 8 och vi satte oss ute med som vanligt ett kortspel.

Qling passade på att bada, rullade sig på marken och kom uppspringade till uteplatsen och kröp upp i soffan.  Synd att  mobilen låg på laddning, för det var en syn för gudarna, en genomvåt och skitig hund som lägger sig i en ljus soffa..

Ja ja, vårt hem är för hundarna och lite skit får vi vara beredda på.

 

Kvällen förflöt och jag funderade på om jag skulle lägga mig eller skriva denna blogg.

Det fick bli bloggen som skrevs vid 22-tiden

I morgon är det fredag och då blir det en tur till återvinningen igen med det som aldrig kom iväg förra veckan.

Ia
 

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards