Direktlänk till inlägg 26 juli 2019

Fredag

Av Ia Hornesjö - 26 juli 2019 08:54

Så var det fredag igen

       

Solig morgon som börjar bli en vana.. Lite för få steg efter en dag med massa gott i magen. men det tar vi igen en annan dag när det inte är så varmt.

Det där med sovtiden stämmer nog ganska bra, förutom att det enligt tabellen inte visar att jag var vaken i nästan 15 minuter och pratade med Lasse som hade fått kramp i sina ben och var uppe och sprang.  Så ibland undrar man vad som ska vara för att den ska registrera att jag är vaken.  

Ingen tidning idag så jag började i stället med att städa ur stugan som Åsa och barnen ska bo i.

Försökte få TV:n att fungera inne i lilla stugan, men fick ingen kontakt via inomhusantenn, så det blev att bara koppla in dvd:n och så får de ordna filmer de gillar i stället, om det nu blir tid för att kolla tv.

Idag var det varmare än någonsin och när jag var klar i lillstugan så tänkte jag sätta mig ner lite vi poolen men nästan 40 grader gjorde att det inte gick.

   

Vi skulle ta en tur upp till återvinningen för Lasse hade hittat vår första tjock TV som fanns i boden och den ville vi nu bli av med.

 

Hela dagen förflöt i denna värme och det var inte mycket jag orkade.

Klockan 17,15 skulle bussen med tjejerna komma och vi stod på plats för att hämta dem.

Hade bara förberett potatisen innan vi åkte, så när vi kom hem så satt jag igång med det andra som skulle stå på bordet.  Barnen var redan i poolen och där blev de kvar tills maten serverades och sedan blev det poolen igen för dem.

       

När det var dags för vår kvällspromenad så hängde de i alla fall med, de gillar att gå ut med hundarna och de fick ta varsin av de som är lugnast, alltså Olga och Yra.

                               

När vi kom hem så satte vi oss ner och spelade kort och bäst var Julina som är mest snabbtänkt av oss alla.

           

Klockan 23,00 gick vi in för de var alla rätt trötta.

 

I morgon är det Byxelkroks marknad så jag hoppas på lite svalare väder.

 

Min mobil hängde med dåligt idag så det blev inte många bilder.

Får ta en riktig kamera i morgon, för även surfen är nästan slut på mobilen. Den ena är redan förbrukad.

 God natt

Ia

 
 
Marre&Ice

Marre&Ice

27 juli 2019 10:25

Vilken trevlig dag ni haft igår och så roligt med barnen på besök. Här blir inte många knop gjorda pga denna hettan och det ska bli +30 idag också, inte kul men va göra. Kramiz

http://clown.bloggplatsen.se

Ia Hornesjö

30 juli 2019 06:23

Ja det är kul med liv och rörelse och hundarna älskar när barnen kommer

 
Ingen bild

Marre

27 juli 2019 10:39

Bytt namn på bloggen http://iceman.bloggplatsen.se/

Ia Hornesjö

30 juli 2019 06:23

Går inte

 
Ingen bild

Åsa

1 augusti 2019 00:19

Längtar redan tillbaka, så mycket vi hann med ändå och så mycket god mat. Vilket snyggt mode jag hade ha ha! Kramar från oss ♥️

Ia Hornesjö

1 augusti 2019 08:37

Ja vi hade 5 superfina dagar och jag längtar efter er igen.
Kram till er alla
Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards