Direktlänk till inlägg 4 augusti 2019

Söndag

Av Ia Hornesjö - 4 augusti 2019 10:16

     

Gårdagen blev under allt kritik när det gällde att röra mig.  Fast jag tog ett par korta promenader så blev det inga 10,000 steg.

Kom i säng efter midnatt eftersom jag satt i min ensamhet och såg en rätt rolig komedi på 4:an.  Komedier är inte det jag gillar mest, men denna var kul och höll mig vaken hela tiden och det säger en hel del.

Blev en del timmar också i sängen och jag sov nog ganska bra fast de två hundarna Z och Yra tar väldigt stor plats och gärna får mig att ligga på kanten.

 

Gick ut så fort jag vaknade för att kolla om det hade kommit några hyresgäster till Kerstins hus.. de hade haft svårt att hitta och hon bad mig kolla redan i går kväll vid 23 tiden om jag som något, men det var becksvart ute och gick då inte att se upp till hennes tomt, men i morse så stod det en bil på tomten och några glada barn hördes.

 

När jag ändå var på gång så satte jag på lite vatten och gjorde kaffe till mig som jag kunde få sitta ute och dricka medan hundarna sprang runt och lekte


 

När jag ser filmen så känner jag att jag kanske skulle ta itu med det projekt som jag hade redan när vi kom ner och det var att slipa detta stora bord och måla det.

Ja ja, det kommer väl ett nytt år så det jag inte hinner i år kan gott få vänta.

 

När jag kom in så hade Lasse frukosten färdig och jag kunde slå mig ner vi dukat bord.

 

Efter detta så preparerade jag 4 stycken möbeltassar med eukalyptus för att låta både Yra och Z få jobba lite inne i lillstugan.  En i köket, en i rummet

, en på toa och en i duschrummet.. Började med Yra som klarade alla fyra galant och så hade vi en ivrig Z som även hon klarade allt hur bra som helst.

 

Gjorde sedan 3 stationer på fordon  1 på skottkärran, 1 på bilen och ett på släpet.

Även detta gick galant för dem båda.  Ska under dagen leta rätt på en bra plats för utomhussök och då en plats där de helst aldrig har varit.

Kanske hinner jag även med ett behållarsök under dagen..

Satte mig ner i alla fall för att kolla lite i en tidning, men kunde inte låta bli att ta fram mobilen och filma de helt galna småttingarna som aldrig är stilla


  Fattar inte hur de orkar.  De hade lekt ett bra tag innan jag satte på mobilen och efter att jag hade slutat så fortsatte de i nästan 10 minuter till innan båda kom på att det var nog bäst att ta ett bad.

 Dagen fortsatte med att jag mest satt och kollade på Lasse när han målade. Hade ingen större inspiration för något annat.

Men när hundarna helt plötsligt sprang in så sa jag till Lasse att nu vill jag ta en tur någon stans, orkar inte vara sitta hemma.

Det blev en tur till Byxelkrok som var full med människor denna dag

 

Inte för att man ser mycket av folket på denna bild, men den nya piren.

 

Åkte runt någon timme och tittade in på några loppisar, men inte för att handla utan mest för att låta tiden gå.

Hem och vi satte oss ner och tog det lite lugnt innan middagen.

Enkelt blev det, jag kokade bara några potatisar och gjorde en bea på pulver och sedan grillade vi varsin hamburgare på grillen

    

Kändes väl ganska okej med denna middag.

Egentligen hade jag velat ta en tur genom skogen denna kväll, men eftersom inte Lasse ville och jag inte gillar att gå ensam så fick det vara.

Vi spelade i stället ett parti kort och jag låg länge under, men det slutade med att det blev oavgjort.

 

Nu är klockan strax efter  19 och jag har hunnit gå  ca 10 tusen steg och det lär väl inte bli så många fler, så nu lägger jag ner denna blogg för dagen

 

I morgon är det måndag och vår son ska komma ner ett par dagar.

 

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards