Direktlänk till inlägg 6 augusti 2019

Tisdag med regn och rusk

Av Ia Hornesjö - 6 augusti 2019 21:48

     

Så här såg dagen ut när jag vaknade i morse. Rätt hygglig tycker. Att det regnade gjorde inte mig så mycket, jag gillar ju regn i måttliga mängder.

När jag hade kollat appen om jag fått någon vara från Apotea och sett att den hade tagit en liten omväg via Norsborg men nu skulle finnas i lådan så tog jag på mig regnkläder och sen fick även Z följa med till lådan.

Jodå, paketet hade kommit och även Ölandsbladet.

 

När vi kom hem igen så hade Per kommit in och Lasse var på gång att laga frukost.

Regnet hängde i luften, det var inga speciellt stora mängder vid denna tidpunkt.

Eftersom det i alla fall var uppehåll och värmen fanns så tog jag tag i Olgas päls. 

Detta fuktiga väder hade nu satt sina spår ordentligt i hennes rätt täta päls och det var som om hela skogen fanns där inne.

Men efter ca   1.5 timmes slitande och dragande med tovutredaren så hade i alla fall ca 50% av allt skräp lämnat pälsen.. Hon var så duktig hela tiden och gjorde inget väsen av sig.   Nu var tanken att hon även skulle bada när allt var klart, men Lasse ville in till Byggvaruhuset och köpa takplåt tillsammans med Per och då ville jag hänga med och passa på och handla.

 

Efter att kärran fyllts med plåtar så åkte vi vidare in i Löttorp. Per ville in på systemet och köpa lite öl och sen så parkerade vi bilen och gick runt i "stan" och kollade i flera affärer innan vi handlade.

Per var sugen på god ost så det blev även en tur in till Rosas för att köpa detta.

 

När vi kom hem så var vi färdiga för att sätta oss ner och ta en toast.

    och vad passade inte bättre än ett glas vitt till denna.

Det var nu ett jäkla ruggigt väder och att jobba var inget att tänka på. 

Per skojade med hundarna och fick upp dem i varv och jag tror inte att de själva visste varför de skällde


  Vad skulle vi hitta på, jo Lasse ville att vi skulle spela lite kort och Per hade aldrig förut spelat Chicago  så vi fick många skratt när vi spelade

   

Det var riktigt roligt att spela med en som inte kan, men vann gjorde han i alla fall.

Både Lasse och Per blev trötta och ville vila någon timme.

Själv satte jag mig i en solstol eftersom det just nu var uppehåll och lyssnade på min bok

När de vaknade till så tog Per sin cykel och fotade ut för att fotografera lite och jag hade tänkt ta fram min såg för att göra en sak som jag hade köpt material till, men då kom det riktiga regnet och vi som skulle grilla denna kväll.

 

     

Bara att klä oss stå vid grillen och eftersom det var korv så ville jag ha kolgrillat och det fick Per sköta.

Det blev gott   och även en korvtallrik kan se bra ut.

Vi satt ute som vanligt och åt och regnet och åskan fortsatte 


  När vi var klara så blev det återigen lite uppehåll och jag kunde inte hålla mig hemma utan tog med mig Yra på en promenad 
  vilket inte riktigt uppskattades av henne i detta väder.

Kom några ordentliga blixtar när vi var ute och gick, men inga knallar.

Träffade grannen Fredrik med deras labbe och då blev i alla fall Yra lite piggare.

 

Hem igen och nu var klockan snart 20 och dax att slå oss ner för att kolla på Skansenkvällen.

 

Inte så mycket mer att se på TV så nu när klockan är 22,20 så tänker jag gå och lägga mig och lyssna på Karlavagnen i stället.

 

I morgon är det en ny dag


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards