Alla inlägg den 7 augusti 2019

Av Ia Hornesjö - 7 augusti 2019 23:00

     

Dagen började bra även denna dag. 

Kom igång ganska tidigt som vanligt.  Per stack iväg på en runda och jag började lite med hundar och gjorde lite dofter till dem.

Lasse hade redan när Per kom in i vår stuga burit in alla plåtar själv på morgonen.

Sen så fort frukosten var klar så började han på taket. När Per kom tillbaka efter sin runda så hjälpte han Lasse   

Själv satte jag igång att röka de räkor jag redan tidigare på morgonen hade lagt i lag.

       

När de efter ca 30 minuter var klara så kände jag mig helt nöjd med färgen, smaken hoppades jag skulle smaka bra. Lasse skulle nu skära plåt och då är det viktigt att hundarna håller sig borta, men Qling är som han är och vill ligga nära sin husse, först låg han på plåten men flyttade sig när Lasse bad honom.


  Låter jag hysterisk!!! Ja jag lovar att jag blev rädd när Zlatan gick fram mot Lasse och den vassa maskinen.  Men det gick i alla fall bra.

 

Gjorde varsin toast till oss som lunch och sedan stack vi iväg till Trollskogen för att visa Per det nya Naturrum som de har byggt. Efter en runda inne i denna byggnad så fick det bli en kortare promenad eftersom min rygg inte ville hänga med riktigt denna dag.


  Efter denna utflykt så tog vi även en tur in på Böda Sand för Lasse var glassugen.

Gick en liten runda även där och det är fortfarande mycket folk i rörelse.

 

När vi kom hem så var det dax igen för Per att ta sig en tur, denna gång tog han cykeln till Byrum för att fotografera

 

Vid 17-tiden var det dags för mig att sätta på ugnen och värma lite bröd och göra varsin chevré smörgås som skulle serveras till de rökta räkorna.

       

Det blev i alla fall en uppskattad middag och vi länsade bordet på det mesta.

 

Efter detta blev det den sedvanliga hundpromenaden.. Per får jobba lite med Zlatan för han är ju så mammig och det är bra att någon annan tar honom. Ikväll fick även Lasse ta Z för att även hon måste fatta att man kan gå med någon annan än mig.  Fast Z skulle nog gärna göra allt för Per för hon verkligen gillar honom, kryper upp i hans knä och vill kela.

 

Ikväll var jag bara tvungen att gå in redan klockan 20,00 för att kolla på TV och så blev jag sittande där tills klockan var ca 22.30 och då fick det bli sängen.

 

I morgon är det torsdag och lite mer att göra på hundarna inför kommande helg.

 

IA

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards