Alla inlägg den 8 augusti 2019

Av Ia Hornesjö - 8 augusti 2019 07:17

               

Även denna dag såg ut som alla andra och vad det gällde vädret så kändes det bra.

Vi bestämde oss för att åka till Borgholm efter frukosten.

Det enda jag gjorde innan var att ta Z på en morgonpromenad ner till brevlådan för att hämta Ölandsbladet

 

i strålande solsken     

 


Idag fick Lasse slippa bilkörning för det var Per som tog sin bil istället.

Vi parkerade nere vid hamnen denna dag eftersom det där finns SMS parkering och vi inte visste hur länge vi skulle stå där.

Började med Kupan och det första jag se är en precis likadan pool som den vi har till hundarna, helt ny i oupptaget paket för 50 kr,den måste jag bara ha att ta med till Stockholm.

Sen planerade vi att gå ner till den andra sidan av hamnen och precis när vi är på torget så får jag se två kända ansikten och 3 hundar.  Hur stor chans är det att man träffar Lasses bror och svägerska på Öland och just denna dag.

Så vi slog följe och hade ett par timmars trevligt sällskap 

 
  På vägen tillbaka så gick vi in på Ica i Borgholm för att kolla om de hade något fint kött och där låg mycket fina entrecote packade en och en för 69,90 och de var på 2 hg var.   Nu brukar ju inte Lasse och jag äta så mycket kött, men efter Pers grillning så slankt i alla fall både hans och min ner, Lasse fick bara i sig halva, så han får en god lunch i morgon.

Eftersom vi inte hade ätit någon lunch denna dag så kändes det som om vi måste ha något i magen innan vi skulle börja med middagen, så jag satte in en vegopizza i ugnen och Per tog en öl och Lasse och jag varsitt glas vin till lite slitsade bitar.

 

Per som är duktig med att grilla och kan det där med  temperaturer ordentligt fick ta på sig det jobbet i kväll och de tre köttbitarna och de gorgonzolafyllda tomaterna blev verkligen utsökta på denna stora kolgrill.

 

   

Hade till detta gjort varsin form med ostgratinerad potatismos.

Jag tog sedan en egen promenad helt utan hundar ner till postlådan för att kolla om det hade kommit något och idag hade vi i alla fall fått ett brev via postnord, det första på 3 veckor. 

Det blev lite kylslaget på kvällen men sitta ute ville vi och inget att se på TV fanns det, så Lasse började prata om Irish coffee, så jag gick in och vispade grädde så han kunde göra varsin.

    


Det blev en skön kväll som fick avslutas med detta.

Lite TV tittande blev det innan Per gick in till sitt och jag till min säng.

 

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards