Direktlänk till inlägg 12 augusti 2019

Måndag

Av Ia Hornesjö - 12 augusti 2019 06:14

Så var det ny vecka och inga uppdateringar har jag hunnit med sedan i torsdag.

Allt beror på att det har varit fullt hela tiden inför både avresan för Per och tävling för Yra och utställning för Z och Zlatan. Men så igår kväll efter att vi hade ätit en snabb middag så kände jag för att det var dax att sätta mig vid datorn, men den ville absolut inte komma igång utan att den hade uppdateras, vilket jag då bestämde mig för att göra. Vet inte vad som hände men tiden bara flöt och det hann bara komma upp i 27% innan jag kände för att jag måste sova, så datorn fick stå på hela natten för att bli uppdaterad.

 

I morse när jag satte mig ner vid kvart i 6 för att kunna i lugn och ro uppdatera de tre dagarna, så ville inte datorn ta emot mina bilder eller filmer för Flash var borttaget och måste installeras, vilket jag inte kan.

Kändes lite snopet för det var ju massor med både bilder och filmer jag skulle vilja ha kvar här.

Men efter snack med sonen och installation så fixade jag det med lite omdirigering av mina inställningar

Fredagen började med att äta lite lätt frukost innan Per skulle åka hem

     

Nån som säker var väldigt besviken på att han skulle åka var både Qling och Z som har varit som iglar på honom.  Men snart så närmade sig klockan 9.00 och vi fick vinka   hej då.. Redan efter bara 2 timmar så skrev han att han var i Västervik och sedan 3 timmar senare att han passerade Slagsta.. Känns så skönt när man har honom på sms och vet vad som händer under en resa.

  Den enda bilden jag fick upp var från vår middag på fredagskvällen som då var rester från dagen innan.

 
 

Efter en lång dag på Noseworktävling i hällregn där Yra klarade 50 poäng (på grund av regnet) så fick det bli varsin pizza från Ica   som vi åt inne framför TV:n

Så var vi framme vid gårdagen då vi fick stiga upp i ottan, klockan var strax innan halv 5 när vi var uppe. Lasse tog hundarna i koppel och gick ut med dem som inte skulle med under dagen. Hundvakterna skulle komma vid 8 tiden så visst hade de kunnat vänta med rastningen, men när vi ändå var uppe så kändes det bra att låta dem röra på sig.

Maps visade att det skulle ta 2 timmar och 31 minuter till Ronneby och det kändes bra att vi då skulle vara framme vid halv 8 och inte behöva stressa. Men mitt under vägen på E22 så ändrade Maps till att vi skulle ta en snabbare väg och varför inte, så vi följde snällt denna väg som visade sig vara mycket längre och nu skulle det helt plötsligt ta 2 timmar och 47 minuter i stället.

Det blev en riktigt slingrig väg och det kändes som evigheter innan vi kom fram till E22 igen.

Men väl framme hade vi god tid på oss att inte behöva jäkta och hann både med hundarna, tältet och massa kramar och hej till de vi nästan alltid möter just på denna plats


 

Zlatan var först in i ringen denna dag och han var så duktig och travade på så fint, vilket jag hade velat visa med de filmer Lasse tog, men som tyvärr inte går att lägga ut i dagsläge.

Han fick en underbar kritik av den spanske domaren Doval Sanchez Jose M, en domaren som hela tiden sken som en sol.

Zlatans kritik löd: Correct type and good proportions. Good head, very nice shoulders. Good body for his age. Typical puppy coat. Good movement for a puppy. Nice temperament.  2:a med HP

Jag som älskar denna kille var nästan lyriskt över denna kritik.

 Denna dag var det 63 cocker var av 7 valpar så det var stora grupper i nästan allt utom just unghund och det hade vi ju ingen


 

Så var vi då framme vid tikar och även där blev det att vi fick stå först med Z i nu en stor grupp med 12 fina tikar.

Z skötte sig mycket bra och travade så fint i ringen, men det gjorde ju många andra också så att bli placerad som nummer 3 med CK gjorde mig så lycklig och att domaren gillade Z det märktes redan när han gick runt i ringen och sen på bordet fick han även en puss av hennes.

Ska försöka tyda Z:s kritik:  Very nice head. Correct eyes for this colour. Good neck and topline, Very good coat. Just a bit long in loin. Rear angulation could be a bit better. Good temperament and movement.

I den stora tikklassen på 14 hundar fick hon vara med till nummer 5.

Så nöjd med denna dag och solen sken hela tiden.

 

Vi gick och tog ut de priser vi skulle få och jag kunde inte motstå att köpa en fin HP rosett till Zlatan, det var ju hans första stora utställning.

 

Tog en korv och satte oss ner med hundarna och bara tog det lugnt innan vi återvände till tältet och packade ihop för hemresan på nu 2 timmar och 30 minuter.

Resan gick bra och jag sprang bara in på Ica för att handla lite till kvällen.

Medan Lasse packade ur bilen så gjorde jag varsin toast och så satte vi oss ute och tog en liten whisky innan det var dags att äta denna enkla middag 

   

Kan väl påstå att vi var rätt trötta denna kväll men jag var ändå tvungen att se lite på TV innan jag gick till sängs, långt efter Lasse.

 

Nu ska jag bara hoppas att någon kan hjälpa mig att lägga in Flash igen så jag kan använda denna blogg som jag vill.

Idag får vi besök igen för då kommer vårt Patricia med sin familj och stannar ett par dagar.

Klockan är nu snart 7 och jag hör Lasse jobba i köket.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards