Direktlänk till inlägg 13 augusti 2019

Tisdag och åter besök

Av Ia Hornesjö - 13 augusti 2019 07:24

       

Så var det klart med att jag nu kan lägga in bilder och filmer igen, men lätt var det inte och jag kände att det gott kunde få vara, men envisheten tog över 

Skickade ett sms till vår son Per för att fråga hur jag skulle gå till väga och han skickade en länk till mig som jag skulle följa. Men nu var det inte bara detta som ville jäklas utan just Flash ville inte min Crome ta emot och Per bad mig gå in på olika sidor under inställningar för att jag skulle ordna detta, men det gick inte och jag sa att vi tar det när vi kommer till Stockholm

Men efter någon timme så kände jag att jag måste kunna hitta en lösning och valde ett annat program än Crome och gick in där och tog fram min hemsida. Nu var det helt plötsligt ett problem till, de ville ha mitt lösenord och det kan jag inte komma ihåg, på den andra sidan är det sparat och jag behöver inte tänka. Att begära ett nytt går inte heller för det är registrerat under mitt hotmailkonto som inte finns.

Bara att försöka minnas och jag gick tillbaka i minnet och efter flera försök så hade jag hittat rätt.

Nu var det bara att försöka ladda bilder och filmer och det gick.

   


Satte mig ute efter frukosten och kollade på Lasse som hade gett sig på vår rönn som inte har sett så frisk ut under ett par år 
  och efter en stund så hörde jag att trädet föll.

 

Vi åkte in till Löttorp för att handla och idag var det billigt på Ica, nu märks det att höstens priser börjar komma och jag handlade allt denna dag som fanns på extrapris, till och med glömde att par saker som jag sedan när vi kom hem upptäckte i bladet att de hade varit bra att ha hemma.

 

Gjorde varsin toast till oss och så tog vi en lättöl till den denna macka.

 

Jag fick för mig att jag ville ha lite bilder på Z och Zlatans med deras fina rosetter

     

Zlatan visade stolt upp sig framför kameran och ville naturligtvis ha rosetten i mun

     

Z tyckte att det här är ju löjligt, visst kan jag visa upp mig, men ha en sak i munnen som jag inte sen får tycker jag vi kan skippa.  Men jag lyckades i alla fall få henne att hålla den så länge att det blev en bild.

 

Dagen fortsatte med att jag tog min ljudbok och satte mig i solstolen och lyssnade en timme, hörde hur Lasse höll på att såga något och även hur det mullrade i skogen.

Åska och fåglar som skrek som barn och så vår bock som hela tiden står och skäller och sätter igång våra hundar.

Mycket ljud var det, men jag lyckades i alla fall kunna koppla av denna timme.

 

Klockan hade nu hunnit bli halv fem och jag väntar paket med nya skär som jag har beställt så jag tog med mig Zlatan till brevlådan.


 

Hann har nu lärt sig av Qling att brevlådan betyder att man får bära hem något i mun 

 

Vid 18,00 tiden bad jag Lasse sätta på gasolgrillen för det enda jag tänkte bjuda på denna dag var ett par vanliga grillkorvar med sallad

 

Det blev en helt okej middag



 

Vi skulle idag få hit vårt äldsta barnbarn Patricia med sin familj och de visste inte riktigt när de skulle komma iväg hemifrån, men någon gång mellan 11-13 var beräknat.

När klockan var 15,30 så fick jag ett sms att de var i Söderköping så jag beräknade att de inte skulle vara här förrän framåt 20,30 tiden på kvällen. Visste att de även skulle äta under vägen.

Vid 

19.30 så fick jag ett sms från Adnan att de nu var på Ölandsbron och att han önskade sig en Irish Coffee när de kom fram.

Vid 20,30 tiden så smög sig en bil in på  parkeringen och fem glada hundar sprang till grinden

Det blev många timmar för dem i bilen och Patricia hade kört i ca 1,5 timme med sitt veckogamla körkort.

 

När de bar in sina saker i den lilla stugan så var alla hundarna med och jag tror att alla ville vara i sängen tillsammans med dem.

Men nu väntade den efterlängtade Irishen och vi slog oss ner ute och hade flera härliga timmar med mycket snack        men snart var det svart ute och Dino tyckte att vi skulle gå in för han började bli trött        Hundarna var som iglar på Patricia och alla skulle sitta i hennes knä.

    

Bilderna blev dåliga men det var så kul att se dessa glada miner från dem alla.

 

Men nu var det dags för dem att gå in till sig och börja bädda.

Efter ca en timme kom jag på att jag inte hade lagt i bäddmadrassen, så jag hoppas inte de har sovit i en hård säng.

Patrica är ju gravid och ska få en liten tjej i början av oktober, så hon behöver ju få ligga bekvämt, men detta får vi ta reda på i morgon.

 

Nu tänker även jag gå och lägga mig.

God natt 

 

 

 
 
Marre&Ice

Marre&Ice

14 augusti 2019 09:32

Grattis och så fina rosetter! Själv ställer jag ut Ice lite då och då, då utställningar inte ligger högst på min lista längre. Däremot när jag hade mina pappisar så ställdes dem ofta och det va så roligt. Ice är ju ingen utställningshund då han bara fått VG samt H rosett.

http://iceman.bloggplatsen.se

Ia Hornesjö

14 augusti 2019 09:35

Jag tycker att det är ganska så kul med utställning och vår championtik Olga som går på sitt 13 år är alltid lika snygg i ringen. Men denna gång valde jag bara de två yngsta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards