Direktlänk till inlägg 15 augusti 2019

Torsdag

Av Ia Hornesjö - 15 augusti 2019 13:23

Idag blev det hemfärd för Patricia, Adnan och lilla Dino.

Det var redan bestämt att de bara skulle stanna dessa 3 dagar och det kändes nog lite lite för oss alla.

Vaknade vi 6-tiden och hade sovit bra hela natten fast jag gick till sängs redan vid strax efter 22,00

Vädret var ungefär som igår morse med någon grad under 10-sträcket, men blev ganska snart lite varmare   och solen sken .

   

Vi hade bestämt att äta frukost tillsammans denna morgon, något som vi inte hade gjort de andra dagarna, vi är ju lite mer morgonpigga och har svårt att inte sätta oss till bords så fort vi vaknar.

     

Hundarna kände nog på sig att de skulle fara för de var på dem hela tiden.

   


Patricia och Adnan hade redan på kvällen packat allt så det var inte mycket de behövde göra och klockan blev bara strax efter 9 innan de kom iväg.  Det var Patricia som började denna dag med att köra.

     

När de hade givit sig av så tog jag med mig Yra till brevlådan för att hämta tidningen och det märks så mycket på hennes glädje att detta att få vara ensam med sin matte betyder mycket.

 

När jag kom hem fyllde jag tvättmaskinen med de lakan och lite annat som fanns nu efter deras övernattningar.

 

Sen satte jag mig en timme för att lyssna på min bok och samtidigt hålla ett litet öga på vad Lasse nu hade hittat på.

     

Lite rastlös hade han varit dessa tre dagar då han inte hunnit jobba något med det han brukar och nu hade han plötsligt fått en ny  idé, fast han erkände att han egentligen skulle ha fortsatt med taket..  Men att han tog bort denna halvvägg hade jag absolut inget emot för det har jag önskat länge.  

       

När klockan närmade sig 12.30 så satte jag på grillen och grillade ett par korvar var till oss.

Lasse bad sedan att han skulle få fortsätta någon timme till innan vi åkte ner till byn för att handla.

   

 Det var idag nästan helt tomt på parkeringen, syns verkligen att sommaren är på väg att ta slut.

 

Hem igen och Lasse fortsatte med sitt nya projekt.

Själv satt jag igång att städa den lilla stugan som inte blivit använd denna sommar.

 

Dagen fortsatte och Lasse jobbade vidare med att börja regla upp en ny liten vägg på 90 cm och jag som trodde det skulle bli bara  hål nu, men jag förstod vad han menade med att det är bra med hyllor för bland annat hundsaker.

 

I kväll behövde jag inte stå i köket så mycket för det fanns både spagetti och köttfärssås kvar sedan gårdagen så en liten gratäng av det var det enda jag behövde fixa

       

och gott blev det och tomt också i lådan.

Sen tog vi hundarna på en promenad till brevlådan där det idag fanns brev de jag hoppats på mina klockarmband som jag nu väntat på i över en månad. Fick ett svar från dem att de skulle komma innan den 8 augusti, den 9 fick jag ett brev från Postnord att jag måste betala 115 kr i tull och moms, vilket jag gjorde direkt, så nu är det Postnord som tar tid på sig.

När vi kom tillbaka så släppte vi in alla hundarna för idag ville även jag få skjuta lite gevär   innan jag gick in för kvällen.

 

 

Inget att se på TV och detta innebär att jag somnar i soffan 

Även denna dag   lyckades jag med mina steg.

God natt  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards