Direktlänk till inlägg 16 augusti 2019

Fredag

Av Ia Hornesjö - 16 augusti 2019 07:29

   

Idag var det varmare igen när jag steg ur sängen klockan 07,00 efter att först varit vaken mellan halv fyra och sex, men legat kvar i sängen efter att jag bara varit uppe på toa..  Så timmarna blev många denna natt eftersom jag somnade i soffan i går.

Eftersom det inte fanns någon tidning att hämta så började jag med lite städning i stället efter frukosten. Lasse försvann ut ganska så fort för att få fortsätta med sitt byggande av en vägg.

 

När jag skulle plocka ur disken ur maskinen så var inte allt rent även denna gång och jag blev irriterad och hällde i några droppar yes och satte igång den igen. Sen gick jag in i mitt lilla datarum och plockade.   När jag kom ut en halvtimme senare så var hela golvet i lilla köket fyllt med vitt skum.. så nu blev det golvtorkning i stället och det bara blev mer och mer hur mycket jag än torkade.  Fattar inte att det kan bli så mycket skum av ett par droppar diskmedel (som man inte ska ha i maskin)

 

Vi skulle till Borgholm idag för Lasse var tvungen att hämta medicin och då tog vi som vanligt med oss Z och Zlatan för lite socialträning.

Det var tydligen många som behövde medicin idag för det var 17 stycken före Lasse och vi satte oss utanför med hundarna.  Då kommer en man och kvinna fram och säger på engelska att de också har en cocker, en svart/vit på 5 månader, men den var kvar hemma i Italien.  

Två jättetrevliga människor som vi talade med i nästan en timme, vi bytte mailadresser och vi visade varandra bilder på våra hundar.  Jag som normalt inte vågar säga något på engelska snackade på som bara den för det kändes så bra när ingen av oss var perfekt på det språket.

 

Träffade sedan även Tom och Marie som bor på vår gata här på Öland, de var på väg till en camping för lite semester under helgen.

Innan vi åkte hem så blev det först en tur in på Borgens för att köpa kantareller. De hade idag fått in massor med stora fina kantareller för 150 kr/kg eller 300 kr för 3 kg. Hade velat köpa detta men om jag skulle ställa mig och frysa in dessa här nere så blir det ju inte bra sedan när vi ska till Stockholm så det fick i stället bli 10 brukar av Borgens kantareller som är en låda för 150 kr och en låda med Borgens champinjoner för 75 kr.

 

När vi kom hem så fortsatte Lasse med byggandet och jag satte mig ner i solen med min ljudbok, efter en timme så tog jag fram lite att tugga på och sedan så satte jag mig ner igen och fortsatte en timme till att läsa. Boken "kan man dö två gånger" är så spännande och jag vill komma fort till slutet, men 16 timmars lyssnartid tar ett tag att komma igenom, men ju är det bara ca 3 timmar kvar.

   

Egentligen kände jag mig inte ett dugg hungrig, men något kände jag att jag måste hitta på så jag grillade en hamburgare var, några kycklingvingar, ost och tomat och så fick detta bli en liten middag.

   

Efter denna så ville jag ut och gå och kolla i brevlådan, jag väntar ju på mina armband och trodde nästan att jag hade fått dem denna kväll för där i brevlådan låg några brev och ett litet paket. Gissa om jag var nyfiken på hur de skulle passa.

Satte mig ute och började öppna paketet och där i låg en sak som jag hade skickat efter till Lasse, fy vad jag blev besviken.

 

Vi gick in efter att ha spelat ett parti kort för att kolla på TV.  Ikväll var det ju premiär för Fångarna på fortet och detta ville jag se.  Jo jag såg vilka som skulle vara med och jag såg första frågan i fortet, men vad som hände sen har jag ingen aning om för jag hade somnat.

Gick in och gjorde mig iordning för natten men där var det lögn att somna om 

   

Dagens steg blev inte heller vad jag hade hoppats

 Men nu ska jag i alla fall försöka sova

Ia

 
 
Marre

Marre

17 augusti 2019 11:58

Här fixar man inte att lyssna på en ljudbok. Svårt att koncentrera mig samt somnar man efter en stund. Haaa. Va ju medlem i en ljudboksklubb och hade många sådana bok askar, men gav bort nästan alla till vännerna, fnissar.

Trevlig helg!

http://iceman.bloggplatsen.se

Ia Hornesjö

17 augusti 2019 19:10

Jag somnar också ibland, men tycker ändå att det är så avkopplande att sitta ute och lyssna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards