Alla inlägg den 1 september 2015

Av Ia Hornesjö - 1 september 2015 06:38

Idag var det Olgas tur att stå på trimbordet. Eftersom regnet hängde i luften så stod vi inne i lillstugan och trimmade hennes efter badet.  Det tog ett par timmar som vanligt innan allt var klart.

 

Hon är duktig i både badet och på bordet, men tycker väl inte att det är det roligaste som finns.

 

Fortsatte med lite tovutredning på gamlingarna innan vi åkte en tur till Löttorp för att inhandla middagsmaten.

Vädret var fortfarande fint och vi satte oss ner och spelade lite kort innan jag skulle se på min Glamour. Sen

när jag satte mig för att fly bort lite framför TV:n så ställde sig Lasse i köket och lagade vår middag.

 

Det blev inget mer utegående efter maten utan vi fortsatte med att titta på TV. Först var det ju Idol som man bara måste se fast det egentligen inte är mycket att kolla på. Klockan 21,00 var det tid för Morden i Midsommer och då satt jag

klistrad till denna var slut. Klockan var nog ungefär 23 när jag la mig i sängen för att lyssna på Karlavagnen. Men tror nog att jag somnade rätt snabbt för jag har ingen aning om vad det handlade om. 

Natten var riktigt kladdig och svettig och det kändes att det var oväder på gång och när klockan var lite över fem så öppnade sig himlen både med dunder och brak. Sen kom skyfallet som lät som om hel huset skulle falla sönder.

Hundarna sov vidare fast jag var uppe och rörde mig.

Vid 6-tiden hade regnet upphört och vi kunde släppa ut våra hundar.

Idag är en ny dag och Yras tur att hoppa in i badet.

Termotern visar nu på morgoen på nästan 17 grader, så fortfarande är det varmt och skönt ute.

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards