Direktlänk till inlägg 9 september 2019

Måndag och stora städdagen

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

     

Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.

 

Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ätit min knäckebrödsmacka med ägg för då började magen värka igen.

Men idag har jag inte tid att tänka på denna utan för stålsätta mig och börja planera för morgondagens hemfärd i stället.

Det blev städning och plockning hela långa dagen.

Men innan jag skulle hänga upp hundarnas rosetter på väggen så blev det i alla fall varsin bild på dem, tyvärr ingen på Zlatan för denna gång blev det ingen rosett.

         

Sen fortsatte jag och städa inne och det gick hyfsat bra och visst värkte det lite i magen men det kändes att det som även de andra åren var på gång att lägga sig.

En tur in till stan för att tanka bilen, kasta sopor och handla lite inför morgondagens hemresa.  Det blev inte många kronor och det var nästan så att jag skämdes när hon frågade om jag ville använda mina 5% för denna vecka och jag sa "ja" för det blir det sista jag handlar hos er för i år.

   

Lite sug i magen blev det och inget fanns att bjuda Lasse på men varsitt glas vin fick jag fram ur en halvtom flaska och några kex

Hade tur med vädret hela dagen, solen sken och det var varmt så det blev bara linne och det kändes bra.

 

Sen blev det de efterlängtade räkmackorna som jag hade planerat att göra efter utställningen, men inte orkade.

   

Men vet i sjutton vad som hände för både Lasse och jag var ganska så mätta fast vi bara hade ätit några små kex under hela dagen. Så det blev en hel del att lägga i hundmatskålen. 

 

Sen hörde vi hur himlen öppnade sig och Lasse fick snabbt springa ut och ta in de kläder han hade tvättat och hängt på strecket, nu fick de istället hamna i torktumlaren.

Men som vanligt gick detta regnväder över ganska så fort och snart så var det lugnt och stilla i huset.

Lite tråkigt känns det att vi ska åka hem i morgon för i går kväll kom vår tyska granne Elisabeth hit. Hon hade suttit och kört hela dagen från Tyskland och var framme på Öland sent på söndagskvällen och skulle nu bara göra en snabbvisit några dagar. Hon blev ganska så ledsen när hon hörde att vi skulle åka hem redan i morgon.

 

TV blev det sedan hela kvällen och jag höll mig vaken fram till klockan 23,00 då jag gick och la mig för att lyssna på Karlavagnen

Stängde av radion strax efter klockan 24,00

 

Imorgon bär det hemåt så detta får bli det sista jag skriver från denna sommar och 

från onsdag så återgår jag till Smarrig och god.

 

En summering av denna sommar har varit både bra och dålig.

Mycket som fått mig på dåligt humör och pengar som har i stort sett kastas bort på sånt som jag inte själv är skyldig till.

Men roligt har vi också haft och de besöken som har varit här har förgyllt mina dagar.

Sen har vi haft både roliga Noseworkstävlingar och härliga utställningar.

 

Men sommaren har ändå inte känts som den brukar men har varit helt underbar gällande väder.

 

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Av Ia Hornesjö - 4 september 2019 23:30

        Så var det onsdag och vi hade som vanligt en hel del på agendan. Började morgonen direkt efter frukost med att börja plocka undan de utemöbler som vi inte kommer att använda denna sista vecka på Öland.     Lasse plockade fram grä...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards