Direktlänk till inlägg 8 juli 2016

Torsdag med packning av släpet

Av Ia Hornesjö - 8 juli 2016 07:57

Dagen var fin när jag vaknande, fast klockan bara var 6 så sken solen och det kändes redan riktigt varmt ute. Luften kändes även härligt frisk efter gårdagens allt regn.

Efter cykelturen till brevlådan, frukost och läsning av tidningen, så blev det en genomgång av varje hund för att leta fästingar. Nemo hade en liten intorkad i sitt ena öra och Nellie hade en liten på kinden, alla de andra verkade vara helt rena från fästingar denna dag.

Lasse var igång med att rensa boden för att få fram vår gamla diskmaskin som skulle till återvinningen, sen fanns det ju en massa annat också som skulle packas på släpet inför morgondagens färd till återvinningen.

Själv slappade jag en hel del i solen tillsammans med våra hundar.

Eftersom det var en sån varm dag så blev det en del badande och just nu ville jag ta en liten film på dem.

Vi åkte ingenstans denna dag, utan middagen fick bli det som fanns hemma.

 

Fick besök av Niklas som kom med några flaskor som han ville ha vatten i efterrsom de inte hade fått igång sitt eget vatten när de kom ner.

Efter detta så tog jag en promenad med Nellie ner till postlådan för att kolla av dagens post


  När jag kom hem efter en ganska så lång promis och även ett snack med en av grannarna som hade kommit till ön så gick jag hem och så satte vi oss ute och spelade lite kort.

Men sen blev det TV

 

Ja alla våra hundar var helt utslagna denna kväll.

Själva såg vi på fotbollen innan jag gick och la mig.

Ia


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards