Alla inlägg den 14 juli 2016

Av Ia Hornesjö - 14 juli 2016 09:36

Morgonen började bra, men svettigt värre. Jag gillar ju sommar och sol, men inte kvav värme, detta gör mig så slö och jag orkar igenting

Så när jag kom hem från brevlådan blev det att sätta mig i solen och läsa DN

 

Min stil de första timmarna på dagen. Lasse jobbade som vanligt, jag höll koll på hundarna.

Yra som var riktigt skendräktig idag hade hittat min toffel och den var bara hennes och nåde den som gick förbi, kanske tänkte någon ta den

 

Ingen risk, hon behövde bara låta lite grann så vände de andra hundarna och gick till husse istället.

Gjorde rent hundpoolen som tyvärr läcker lite ur en slang, men det är i alla fall tillräckligt med vatten för att hundarna ska gilla den

 

och sådana här varma dagar så behövs den verkligen.

En tur in till Löttorp för att köpa nya trisslotter och även någon stadigare lunch. Sen en tur fram till Bygdegården för att kolla in loppiset som även denna dag var samma saker som alltid

 

Det var gott med en riktig lunch, men någon landgång blev det inte i år utan bara kaffe och en enkel macka, men det var väl okej det också.

 

Gick runt och kollade lite på mina blommor, har ju inte så mycket här på Öland, gillar egentligen mer allt det vilda, men just detta traktordäck försöker jag hålla vid liv, men ibland får mina hundar för sig att gräva i detta.

 

Roligt var det att se min ros slå ut, vilket den första knoppen gjorde denna dag

Nellie lunkade som vanligt omkring och idag hade hon en följeslagare med sig hela tiden

 

När vi kom hem från mötet så satte vi oss ute för att koppla av lite. Hundarna lekte som vanligt och nu på kvällsidan så blev det fart igen på Yra


  Lite kul att sitta och kolla på dem när de leker, just dessa två gillar verkligen varandra.

Hade alls ingen lust att gå in denna vackra sommarkväll

 

Men jag ville av någon konstig anledning kolla på en film med Lasse Åberg

Satt uppe länge denna kväll och skrattade gott åt filmen.

Lyssnade sedan på Karlavagnen innan jag hoppades kunna somna. Något som jag inte gjorde förrän halv fyra denna natt.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards