Direktlänk till inlägg 1 september 2017

Fredag

Av Ia Hornesjö - 1 september 2017 08:39

Inatt fick jag i alla fall sova. Vaknade första gången klockan 3,58 då jag var upp på toa. Hundarna måste även de ha varit trötta för min huvudkudde var tom när jag kom tillbaka, något som den inte brukar vara för så fort jag eller Lasse stiger ur sängen så intar både Yra och Qling vår kudde.

Somnade om direkt och vaknade inte förren klockan var 07,15.


 

Att få sova 5 timmar en natt är inte så vanligt, så det var en härlig känsla att denna morgon se det i skrift.  Stegen igår kan vi glömma.  Vädret var bra och de lovar nu att det även i morgon ska bli så, men sen till vår utställningsdag är de 90% risk för regn och blåst.  Ja ja, men kan inte göra så mycket åt väder och vind, men ska väl erkänna att det känns för jäkligt om det nu blir så. 

Dagen började med att jag tog med mig Yra till postlådan, hade inte varit dit igår och kanske vi hade någon post som skulle hämtas. Det fanns det så Yra fick vara budbärare hem och det gillar hon.

Lasse jobbade på inne och jag gjorde lite smätt utomhus.

Vid 2 tiden åkte vi in för att handla lite räkor mm.

Hem och jag kokade lag och la min räkor i denna någon timme innan jag satte på röken.

Någon lunch hade vi inte hunnit med men nu satte vi oss ner med en liten drink och några kex.

Skulle ha badat hundarna men det blev bara lite finslip på dem  Qling kan man i alla fall inte bada förrän sent dagen innan en utställning, så allt får vänta tills i morgon.

Dagen fllöt fram och när klockan var närmare 19 så satte vi oss ute för att njuta av lite rökta räkor.

 


Lasse var lite osäker på om han ville sitta ute, tyckte det var kallt, men 19 grader tyckte jag nog att vi skulle tåla att sitta ute i och så fick det bli.

     

Lite sånt som hör räkorna till blev det.

Promenaden fick utebli även denna kväll, ingen av oss hade lust att gå, så det blev att bänka oss framför TV:n och se Fångarna på slottet.

Jag var jättetrött denna kväll och kände att det var bättre att krypa ner i sängen än att somna framför TV.

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards