Alla inlägg den 10 oktober 2014

Av Ia Hornesjö - 10 oktober 2014 08:51

   Idag är det fredag och en helt underbar morgon, temperaturen är 14 grader klockan 6,30 och det lovar upp till 18 grader denna dag. Mamma och pappa ska åka hem idag efter att ha sovit gott i den lite smala sängen i två nätter.

I morse såg vi fel på klockan, så när hundarna började gnälla så gick jag upp och bad dem hålla tyst och sova vidare, De gav sig, men började snart igen och då tände Lasse lyset och upptäckte att klockan var 06.40, vi som trodde att hon var 05,15 när de började, men hon var ju faktiskt 06,15 och hundarna hade sovit länge än nomalt.

Efter att de hade fått sin mat och skickats ut så satte  jag igång att duka och göra iordning frukosten till oss alla.

Kände att jag ville ge mamma och pappa en riktig ordentlig frukost innan de skulle åka,

Sen cyklade jag ner till brevlådan och hämtade tidningen och läste den medan mamma och pappa packade ihop sina saker.

 

Klockan 8,45 vinkade vi av dem och nu skulle de ta det lungt fram till Oskarshamn då de ska besöka Mc Donald för en lunch.

Har varit så trevligt att få ha dem här dessa dagar och är så glad att trots deras rätt höga ålder på 88 år tar de sig ner själva med nyinköpt bil..

 Vi bestämde oss för att ta en heldag i Kalmar och jag var ju villig att åka dit och inköpa en mus till min dator eftersom jag hade glömt den hemma. Klart att vi även ville hälsa på Elisabeth i hennes nya lila söt lägenhet-

 

Vi tog naturligtvis med oss två av hundarna för att ha med dem till Elisabeth eftersom vi vet att det hör henne så glad att få träffa dem.

Sen blev det en bra hemresa. solen sken fortfarande när vi kom hem, så jag gjorde varsin god drink och så satte vi oss i solen med denna

 

Hundarna var naturligtvis med och kollade vad vi gjorde.

Hörde att tjurarna skrev uppe på alvaret så jag var tvungen att ta med mig kamera och gå upp och kolla vad som hände,

  

Det var bonden som visade sig uppe vid hagen och tjurarna blev så glada av att se sin husse.


Sen gick Lasse upp till Royne för att hämta vår nyckel medan jag gjorde middagen som var gjord på lite rester från gårdagen, men inte sämre för det

 

En god pytti panna blev det med en massa god yougurtsås och massa vitlök.

Nu har jag även pratat med pappa och vet att de har kommit hem ordentligt, så nu kan jag slappna av och sätta mig ner framför TV:n och ta kväll-

Ia





Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards